داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

4

حق‌التحریر ۷۰۰ میلیونی دفتر اسناد رسمی از تنظیم فقط یک سند

  • کد خبر : 8213
  • 20 اردیبهشت 1400 - 0:27
حق‌التحریر ۷۰۰ میلیونی دفتر اسناد رسمی از تنظیم فقط یک سند
دریافت "حق‌التحریر ۷۰۰ میلیونی" دفتر اسناد رسمی از تنظیم فقط یک سند در سال ۹۲!

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ درآمدهای نجومی و حق‌التحریر های هنگفت، موضوعی است که ضد و نقیض‌های آن همیشه مورد بحث بوده است. گروهی با طرح این ادعا که درآمدها در حوزه سردفتری بسیار زیاد است، به دنبال آن هستند تا با تسهیل ارائه پروانه سردفتری، فارغ‌التحصیلان و حقوقدانان بیشتری در حوزه سردفتری پیدا کنند و عده بیشتری از مواهب درآمدهای بسیار این حوزه برخوردار شوند.

از سویی دیگر عده‌ای هم در این حوزه معتقدند که عمده سردفتران از درآمد بالا برخوردار نیستند و بسیاری برای امرار معاش حتی به شغل پاره‌وقت دوم روی آورده‌اند.

هر چند در سال‌های اخیر با شیوه‌هایی مانند تعیین سقف درآمد سالانه (بر اساس میانگین درآمد دفاتر مرکز استان‌ها در سال قبل از آن) موضوع درآمدهای نجومی اسناد اصلاح شده است اما پیش از این برخی از اسناد به ویژه‌ رهنی با حق‌التحریرهای سنگین، درآمدهای نجومی را نصیب برخی دفاتر اسناد می‌کردند.

در یکی از این موارد در سال ۱۳۹۲ یک سند رهنی میان دو شرکت در یکی از دفاتر اسناد رسمی تهران تنظیم و به امضا رسید و طبق تعرفه وقت، مبلغ ۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال حق‌التحریر تنظیم سند به حساب دفتر اسناد رسمی مربوطه واریز شد!

دریافت این مقدار حق‌التحریر از سوی یک سردفتر که آن زمان عضو علی‌البدل هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران بود، واکنش‌های بسیاری در پی داشت؛ از جمله مرحوم تویسرکانی که ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (به عنوان متولی امور دفاتر اسناد رسمی) در تماس با دشتی‌اردکانی، رئیس وقت کانون سردفتران و دفتریاران از دریافت این میزان حق‌التحریر ابراز شگفتی می‌کند.

بیشتر بخوانید
یک روز جهانی برای عکاسی از طبیعت جهان

تنظیم این سند در سال ۱۳۹۲ و نیز چند سند دیگر در سال ۱۳۹۴ که حق‌التحریرهای هنگفتی داشتند، سبب شد تا تعرفه اسناد رهنی به گونه‌ای وضع شوند تا اسناد دیگر حق‌التحریرهای چندصد میلیونی نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=8213

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها