4

سازمان هواشناسی :کاهش ۱۸ درجه‌ای دما در برخی مناطق

  • کد خبر : 8328
  • 20 اردیبهشت 1400 - 11:26
سازمان هواشناسی :کاهش ۱۸ درجه‌ای دما در برخی مناطق
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۲۰| هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ کاهش ۱۸ درجه‌ای دما در برخی مناطق 

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق نوار شرقی کشور،‌شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان غربی، سواحل دریای خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان ، مرکزی، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس ابرناکی و بارش روی می‌دهد.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق و در مناطق مستعد و کوهستانی احتمال وقوع تگرگ وجود دارد. در این روز کاهش دما ۸ تا ۱۲ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و ۱۰ تا ۱۸ درجه‌ای در استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

فردا و چهارشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌های زاگرس در استان‌های کردستان،‌کرمانشاه، همدان، مرکزی و لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات کرمان بارش پیش بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه به جز سواحل شمالی در مناطق ذکر شده و در شمال غرب بارش روی می‌دهد. از فردا تا پنجشنبه نیز در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر از رگبار باران و احتمال سیلاب و… در برخی استان‌ها خبر و نسبت به آن هشدار داد:

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی
نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

بیشتر بخوانید
اولین مومیایی باردار مصر کشف شد+تصویر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ : گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، غرب یزد، شمال و شرق فارس، شمال و غرب سمنان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ : کرمان، اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، همدان، مرکزی، قم.

اثر مخاطره: رگبار باران، وزش باد شدید موقت، خیزش گردو خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده وآسیب به سازه‌های موقت

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در کوهنوردی و چرای دام‌ در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقتی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=8328

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها