داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

8

بهترین راه حل برای افرادی که اندام و بدن خود را دوست ندارند

  • کد خبر : 9654
  • 02 خرداد 1400 - 11:20
بهترین راه حل برای افرادی که اندام و بدن خود را دوست ندارند
بهترین راه حل برای افرادی که اندام و بدن خود را دوست ندارند

بهترین راه حل برای افرادی که اندام و بدن خود را دوست ندارند

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که از بدن خود متنفر هستند یا آرزو می کردید که بدن و اندامتان شکل دیگری داشت، بدانید که تنها نیستید. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً در کل دنیا، ۸۴ درصد از خانم ها از اندام خود رضایت ندارند و همین آنها را به سمت جراحی های پرخطر یا اقدامات دشوار میکشاند.

برای اینکه یاد بگیرید چگونه به بدن خود عشق بورزید و با اندامتان کنار بیایید، در این قسمت از رویش مدیا راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که قطعاً تأثیرات مثبتی در زندگیتان خواهد داشت.

برای دقایقی فکر تمام تصاویری که در فضای مجازی مدام نگاه می کنید و آرزو دارید روزی شبیه آنها شوید یا تصورات منفی درباره بدن خود را کنار گذاشته و با اعتماد بنفس بیشتر به زندگی خود ادامه دهید.

برای مدت زمانی هیچ اندامی را قضاوت نکنید

برای اینکه یاد بگیرید بدن خود را دوست داشته باشید، باید از قضاوت کردن بدن و اندام دیگران دست بکشید. هنگامی که این حس منفی را نسبت به دیگران داشته باشید، ناگهان حس منفی در مورد بدن خودتان هم از بین خواهد رفت. پس از قضاوت کردن اندام دیگران دست بکشید و بدانید که همه لایق محبت و عشق هستند و فرقی ندارد که چه اندامی داشته باشند.

راضی نبودن از اندام

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه خودتان با دیگران تنها کمبود، ضعف و ناراحتی برایتان به همراه خواهد داشت و با مقایسه اندام تان با دیگران هزار دلیل برای دوست نداشتن آن پیدا خواهید کرد بنابراین از این کار خودداری کنید و بدن تان را همانگونه که هست دوست داشته باشید.

از گرداب تصاویر همیشگی خارج شوید

از نگاه کردن به پست های شبکه های اجتماعی و هر چیزی که باعث حال بد در مورد اندامتان می شود، خودداری کنید. حتما در شبکه های اجتماعی شاهد اندام های بسیار متناسب با کمر های بسیار باریک و اندام بسیار خوش فرم بوده اید اما تحقیقات نشان می دهد که اکثر این اندام ها واقعی نیستند و با فتوشاپ درست شده اند.

زمانی که آن ها را نگاه می کنید، بیش از حد خودتان را با آنها مقایسه می کنید، و معیار و استاندارد زیبایی در شما تغییر می کند. در حالی که هیچ چیز واقعی آن پشت پرده وجود ندارد و همین باعث می شود تا احساس منفی تان افزایش پیدا کند. پس هرگز به پست های شبکه های اجتماعی و عکس های اینترنتی نگاه نکنید.

متعهد باشید

اینکه شما از اندام خود راضی نیستید، یعنی باید چیزی را در اندام تان تغییر دهید تا به آن علاقه مند باشید. پس به دنبال تغییر اندام خود بگردید و به آن متعهد باقی بمانید.

اول از همه باید احساس خود را نسبت به اندام خود تغییر دهید. باید بدانید که احساس منفی با اندام بد رابطه مستقیم دارد. پس اول طرز فکر منفی را در مورد خودتان پاکسازی کنید و به آن متعهد باقی بمانید.

دوست داشتن اندام

افرادی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید که اندامشان شبیه شماست

اگر چاق هستید، به دنبال افراد مشهور در شبکه اجتماعی بگردید که اندامشان مانند شماست اما در عین حال با اعتماد به نفس، جذاب و شاد هستند. سعی کنید از شیوه زندگی و طرز فکر آن ها الگوبرداری کنید و آن را در خودتان به کار بیندازید.

بیشتر بخوانید
از این به بعد، بدون دارو قند خونت رو کنترل کن

بدن خود را بشناسید

برای اینکه بدن و اندام تان را دوست داشته باشید، اول باید آن را بشناسید. بدن یک ظاهر فیزیکی است که محلی برای ابراز احساسات می باشد و هیچ ارزش دیگری ندارد. در نتیجه نباید بیشتر از این رویش سرمایه گذاری کنید. از طرفی بدن می تواند نیازهایش را به شما اعلام کند. قطعاً یکی از نیاز های بزرگ آن ایجاد عشق است.

سعی کنید اول از همه بدن خود را از لحاظ فشار خون، میزان چربی، و چرخه قاعدگی سالم نگه دارید و آن را با ورزش و یوگا تحت کنترل بگیرید و به نیازهایی برای سلامت توجه کنید که قطعاً هم حس خوبی را در شما به وجود می آورد و هم به زیباتر شدن اندام تان کمک می کند.

با خودتان مهربان باشید

نسبت به اندام تان اعتماد به نفس داشته باشید و با او با مهربانی رفتار کنید. همانگونه که با اطرافیان تان نمی گویید که در فلان لباس چاق شده اند، پس با گفتن این جملات به خودتان هم انرژی منفی ندهید.

افزایش اعتماد به نفس

زیبایی های بدن تان را ببینید

بهتر است که تمرکزتان را به جای اندام هایی که دوست ندارید، روی نقاط قوت بدن تان بگذارید و از آنها انرژی بگیرید مثلا پاهای کشیده و قوی یا دست های لاغر و عضله ایتان.

هر روز کاری انجام دهید که به بدنتان احساس خوبی بدهد

این روش را باید به یک عادت در خودتان تبدیل کنید. به عنوان مثال از لطیف ترین و نرم ترین جوراب ممکن استفاده کنید. روی یک تخت خواب گرم و نرم دراز بکشید و با بدنتان با لطافت رفتار کرده و آن را خوشحال کنید. قطعا همه این ها انرژی مثبت زیادی را به بدنتان منتقل می کند و عادت سالم زندگی کردن و پراکنده کردن عشق در زندگی را در شما نهادینه خواهد کرد.

احساسات تان را تغذیه کنید

سعی کنید کارهایی را انجام دهید که باعث ایجاد احساسات خوب در شما می شود. به عنوان مثال به نواهای زیبا گوش کنید، مناظر زیبا ببینید، غذاهای خوشمزه بخورید و به دنبال حس لذت و رضایت باشید. همه اینها عشق به بدن و اندامتان را افزایش می دهد.

استرس را از خود دور کنید

زمان استرس بدن با تولید هورمون استرس با نام کورتیزول منجر به اختلالاتی چون اختلال در عملکرد شناختی، اختلال در عملکرد غده تیروئید، عدم تعادل میزان قند خون، افزایش فشار خون و تضعیف سیستم دفاعی بدن می شود که تاثیر منفی در روحیه شما می گذارد. بهتر است استرس را از خودتان دور کنید تا اندام تان با چنین مشکلاتی مواجه نشود.

کاهش استرس

کار های جدیدی روی بدن تان انجام دهید

وقتی که می خواهید بدن خود را برای انجام یک کار جدید به چالش بکشید، باید کار هایی را انجام دهید که خارج از نقطه راحتی بدن باشد تا بتوانید با ابعاد مختلف و جدیدی در بدن خود آشنا شوید و قدر آن را بدانید. سعی کنید از انواع مختلف ورزش ها و رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

سپاسگزاری از بدن تان را تمرین کنید

سپاسگزاری از بدن یک راه بسیار موثر برای از بین بردن نفرت است. بدن در طول روز سعی می کند تا قدرت خود را حفظ کند و به ما کمک کند. در نتیجه باید از او سپاسگزار باشیم و به آن انرژی مثبت بدهیم.

بیشتر بخوانید
شربت لاکتولوز برای چیست و چگونه مصرف می شود؟

برای ایجاد احساس خوب ورزش کنید

هنگامی که صحبت از ورزش می شود، باید به دنبال ورزش هایی باشید که شما را شاد کرده و احساس خوب می دهد. ورزش راهی عالی برای افزایش سلامت است. کافی است که جسم خود را بهتر بشناسید و آن را دوست بدارید و از ورزش هایی استفاده کنید که باعث افزایش انرژی، کاهش استرس و سالم نگهداشتن بدن تان می شود.

ورزش کردن

به یاد داشته باشید که بدن زیبا، یک شب به دست نمی آید

اقدامات کوچک و ریز در طول روز و پشت سر هم، به شما در طول این مسیر کمک می کند تا به هدف نهایی خود برسید. یکی از عادات بسیار عالی این است که از جملات تاکیدی مثبت روبروی آینه استفاده کنید. هر روز صبح زمان بگذارید. از یک آینه قدی استفاده کرده و کل بدنتان را داخل آن مشاهده کنید و چیزهای مهربانانه در مورد بدن تان به زبان بیاورید.

حتی روی قسمت هایی از بدن تمرکز کنید که آنها را دوست ندارید و سعی کنید جملات تاکیدی مثبت را روی آن ها متمرکز کنید. به عنوان مثال اگر ران های بیش از حد چاقی دارید، مقابل آینه بایستید و آنها را نگاه کنید و تکرار کنید که من عاشق ران پایم هستم. همین جملات باعث می شود که کم کم انرژی مثبت و حس خوب درمورد اندام تان در شما نهادینه شود.

آنطور که دوست دارید لباس بپوشید

اگر برای لباس پوشیدن قوانینی را رعایت می کردید، آنها را کنار بگذارید و سبک خودتان را دنبال کنید چرا که زندگی بسیار کوتاه است. اگر استایل لباس پوشیدن خودتان را داشته باشید، نسبت به اندام تان نیز حس بهتری پیدا خواهید کرد پس نگران قضاوت دیگران نباشید.

لباس های زیبا بپوشید

گاهی اوقات ما در بدن خود احساس ناامیدی داریم. علت آن هم این است که به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه لباس هایی می پوشیم که در آنها احساس راحتی و جذابیت نداریم. همین باعث می شود که احساس منفی به اندام خود پیدا کنیم.

پس هنگامی که می خواهید برای خود لباس انتخاب کنید، به مهربان ترین و دست و دلباز ترین فرد ممکن تبدیل شوید و زیباترین لباس که به شما حس خوب می دهد را انتخاب کنید.

پوشیدن لباس های زیبا

کاهش وزن تان را جشن بگیرید

اگر برای کاهش وزن تان تلاش کرده اید، هر تغییری هر چند کوچک را جشن بگیرید تا بتوانید انگیزه لازم را برای تلاش های بیشتر را به دست آورید.

از خودتان پرتره های جذاب بگیرید

منظور ما از پرتره این نیست که فقط روی صورت خود تمرکز کنید. بلکه اندام خود را هم در عکس جای دهید. این کار باعث می شود تا ارتباط نزدیک تری با بدن و اندام خود پیدا کنید. بدن تان را از زوایای مختلف ببینید تا چشم تان به آن عادت کند تا هنگامی که بعد از مدت ها عکس خود را مشاهده کردید، متعجب نشوید و انتظار بیش از حد بالایی از خودتان نداشته باشید.

با فوبیای چاقی مبارزه کنید

همه ما نسبت به چاقی احساس منفی داریم اما گاهی اوقات این ترس در بعضی از افراد به شدت عمیق می شود و به یک فوبیا تبدیل می گردد. فوبیای چاقی را از خودتان دور کنید و با خودتان صحبت کنید و خود را قانع کنید که چاقی در بسیاری از افراد وجود دارد و یک موضوع طبیعی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید
تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک

نیازی ندارد که خودتان را به خاطر آن آزار دهید. قبول کنید همانگونه که هستید، زیبا محسوب می شوید. فقط باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و برای سلامت و زیبایی بیشتر تلاش کنید.

فوبیای چاقی

اگر تفکرات مثبت برایتان کارآمد نبود، از تفکرات خنثی استفاده کنید

اگر در مورد شما تفکرات مثبت راه به جایی نمی برد، در چنین حالتی باید نسبت به اندام خود خنثی باشید. بله نمی توانید به خودتان دروغ بگویید که شکم بزرگ جذاب است.

پس فکر کنید که شکم بزرگ اهمیتی ندارد و مشکلی در زندگیتان ایجاد نمی کند و کوچک یا بزرگ بودن آن برایتان فرقی ندارد. این حس بی تفاوتی و خنثی باعث می شود که تنفر شما نسبت به اندام کاهش پیدا کند.

از یک متخصص کمک بگیرید

عشق ورزیدن به بدنی که از آن متنفر هستید، کار راحتی نیست. درست است که می دانید باید به بدنتان انرژی مثبت بدهید اما شاید قادر به انجام این کار نباشید. گاهی اوقات تنها راه حل موجود، این است که به متخصص مراجعه کنید تا این فرد با روان درمانی بتواند به شما کمک کند که این مسیر را راحت تر پیش ببرید.

سبک زندگی سالمی داشته باشید

برای اینکه حس بهتری نسبت به بدن تان داشته باشید، با بدن خود به خوبی رفتار کنید و آن را بیشتر دوست داشته باشید حتی اگر نزدیک به ایده آل هایتان هم نباشد. برای داشتن این حس خوب هر روز یا هفته ای ۳ بار ورزش کنید، به جای شیرینی، میوه و سبزیجات بخورید یا این که بدن تان را هیدراته نگه دارید.

میوه به جای شیرینی

به این فکر کنید که اندام ما جزئی از طبیعت است

فرقی ندارد که بدن شما چه شکلی باشد. در هر صورت شما جزئی از طبیعت هستید؛ دقیقا مانند گیاهان، حیوانات، ماه، خورشید و هر چیزی که در طبیعت وجود دارد. پس به نوبه خود، بدنتان جذاب و دل ربا خواهد بود.

از بدن تان مراقبت کنید

بدن تان را دوست داشته باشید و از او مراقبت کنید تا او نیز مراقب شما باشد. برای مراقبت از بدنتان در رقابت های ورزشی شرکت کنید، غذاهای سالم بخورید، خوب بخوابید و بیش از توان از بدن خود کار نکشید.

به کارهایی که بدنتان می تواند انجام دهد، نگاهی بیاندازید

به عنوان مثال به این فکر کنید که شما قادر هستید بدون محدودیت خاصی به مدت نیم ساعت ورزش کنید. همین کار، یک موفقیت برای شما محسوب می شود. پس به قدرت بدنی خود و اینکه می توانید از بدنی که دارید برای انجام کارهای روزانه، نگهداری بچه، پختن غذا و بسیاری از کارهای سخت استفاده کنید، فکر کنید و احساس خوبی را در خودتان به وجود بیاورید.

ایده آل گرایی درون خود را خاموش کنید

شاید هرگز نتوانید یک اندام بدون عیب و نقص داشته باشید. شاید بسیاری از مردم دنیا هم مانند شما باشند. پس نیاز نیست که در این مورد بیش از حد ایده آل گرا رفتار کنید.

اهداف غیر واقع بینانه نداشته باشید و روی توانایی هایتان تمرکز کنید، نه روی غیرممکن ها. همینی که هستید را دوست داشته باشید و سعی کنید پیشرفت های کوچک را رقم بزنید تا ذهن آرام تری داشته باشید و این مسیر را راحت تر طی کنید.

بهترین راه حل اندامی که دوستش نداری

۵۶

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=9654

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها