داغ‌ترین‌ها

6

پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌ها را ندارد

  • کد خبر : 10262
  • 03 خرداد 1400 - 12:46
پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌ها را ندارد
پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌ها را ندارد

پرس‌تی‌وی: آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌ها را ندارد – اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پایان دور چهارم گفت‌وگوهای وین، شبکه پرس‌تی‌وی مطلع شده است که آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آمریکا صرفاً توقف موقت این تحریم‌ها است.

بر اساس اطلاعات موثق پرس‌تی‌وی، آمریکا قصد لغو یکجای تحریم‌های موضوعی نفتی، بانکی، مالی، انرژی و… را ندارد و قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد و گام به گام، اقدام به توقف موقت برخی تحریم‌ها آن هم در بازه‌های زمانی ۱۲۰روزه و ۱۸۰روزه کند.

از جمله تحریم‌هایی که آمریکا هنوز لغو آنها را نپذیرفته است که در صورت عدم لغو، ایران هیچ سود اقتصادی از برجام نخواهد برد، دستورات اجرایی ۱۲۹۵۹ و ۱۳۵۹۹ و ۱۳۸۷۶ و ۱۳۹۴۹ رئیس جمهور آمریکا و قوانین کاتسا، ISA و ویزا و قانون میهن‌پرستی پاتریوت بخش ۳۱۱ و UTurn دلار است.

آمریکا تاکنون مدت زمان راستی‌آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی و بانکی حداقل ۳ تا ۶ ماه است، نپذیرفته و تاکنون هیچ تعهدی به عدم تحریم مجدد و یا عدم خروج از برجام نداده است.

اطلاعات شبکه پرس‌تی‌وی حاکی از آن است که قصد آمریکا در مرحله فعلی صرفاً بازگشت به برجام و امکان استفاده از مکانیزم بازگشت تحریم‌های بین‌المللی موسوم به مکانیسم ماشه است.

در صورت عدم لغو کامل و راستی‌آزمایی‌شده تحریم‌ها و صرفاً بازگشت آمریکا به برجام و برخورداری آن از مکانیسم ماشه، علاوه بر شرطی‌شدن اقتصاد ایران، آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن انتظار تمدید موقت برخی تحریم‌ها، خواسته‌های دیگر خود موسوم به برجام ۲ و ۳ را به ایران تحمیل کند.

بیشتر بخوانید
ستاره پرسپولیس بهترین بازیکن لیگ فوتبال آسیا

اطلاعات پرس‌تی‌وی از منابع مختلف مورد اطمینان در وین و تهران کسب شده است و بسیاری از موارد آن مورد تصریح روشن مقامات آمریکایی نیز قرار گرفته است.

۵ شرط برای راستی‌آزمایی رفع تحریم‌های ضد ایرانیروایت رویترز از میدان مین تحریم‌هایی که یادگار ترامپ برای بایدن استروحانی: توافق اصلی انجام شد/تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود

انتهای پیام/+

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=10262

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها