5

دیدنی ترین جاهای کشور ارمنستان

  • کد خبر : 11727
  • 11 خرداد 1400 - 1:03
دیدنی ترین جاهای کشور ارمنستان
15 مکان گردشگری و جاهای دیدنی ارمنستان + مشخصات

۱۵ مکان دیدنی و شهر گردشگری ارمنستان

یکی از مقاصد گردشگری و توریستی نزدیک ایران ارمنستان است، کشوری که در سرزمین قفقاز جنوبی در میان دریای سیاه و دریای کاسپین از شمال و از شرق با جمهوری آذربایجان و گرجستان و از جنوب غرب با ایران و ترکیه هم مرز می باشد. ارمنستان که در گذشته بخشی از ایران بود درحال حاضر بیش ترین مرز مشترک (حدود ۳۵ کیلومتر ) را با کشورمان ایران دارد.

ارمنستان آب و هوای قاره ای دارد که تابستان های گرم و خشک و زمستان های بسیار سردی دارد، بعد از مقدمه ی معرفی این کشور در ادامه بخش گردشگری آنلاین رویش مدیا به سرغ معرفی ۱۵ مورد از تاپ ترین جاهای دیدنی ارمنستان می رویم.

۱. شهر معروف و محبوب ایروان

پایتخت ارمنستان بهترین مکان برای شروع سفر در ارمنستان است این شهر از شهرهای تاریخی در ارمنستان است. اگر به این شهر سفر کردید حتما به بازار “ورنیزج فلا” که در آخر هفته ها دایر است سری بزنید ، از دیدن آن پشیمان نخواهید شد همچنین قدم زدن در گلوگاه “هرزدان” نیز بسیار توصیه می شود.

ایروان ارمنستان

۲. اقامتگاه ایالت شیکاهوق

دومین جنگل بزرگ ارمنستان، که بخش های زیادی از آن ، زیرا بخش های زیادی از آن از بین رفته اند. این جنگل به محل زندگی پلنگ وحشی، خرس ها، بز وحشی و گوزن ها تبدیل شده است و نیز تقریبا ۱۱۰۰ گونه گیاه در این شهر وجود دارد.در سال ۲۰۰۵، این پناهگاه توسط یک بزرگراه تهدید شد. این مکان همچنین دارای آبشارهای بسیاری نیز می باشد.

بیشتر بخوانید
“کیک ماست” را با چه موادی و چگونه درست کنیم؟

اقامتگاه ایالت شیکاهوق

۳. دریاچه سوان

دریاچه سوان، در قلب ارمنستان و بزرگترین دریاچه کشور و مکانی جذاب برای گذراندن تعطیلات در این کشور است. این دریاچه با مکان های دیدنی خیره کننده ای همچون صومعه “سواناوک” احاطه شده است. این شهر مکانی مناسب برای سفری آرامش بخش می باشد.

همچنین با دارا بودن مجموعه ای از رستوران هایی با غذاهایی دریایی عالی در کنار ساحل، ساحلی محبوب به شمار می آید. دریاچه “سوان” تعدادی سواحل جذاب دارد و چون ارمنستان کشوری بدون خط ساحلی است، این شهر بهترین مکان برای آفتاب گرفتن در کنار ساحل، با خلیج های دیدنی و کوه های اطراف می باشد.

دریاچه سوان

۴. پارک ملی دلیجان

ارمنستان چهار پارک ملی دارد که پارک ملی دلیجان زیبا ترین پارک آن می باشد. این پارک که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد به آثار تاریخی و چشمه های آی گرم با اثرات طبی مشهور است. بسیاری از مکان های فرهنگی بسیار مهم در امنستان را می توان در پارک ها یافت؛ از جمله صومعه “هاگارتشین”، صومعه “گوشاونگ” و “جوختاک ونکگ” و کلیساهایی همچون “آخنبات” وجود دارند و حوزه رودخانه های “آقستیو” و “گتیک” نیز در مرزهای پارک ملی دلیجان قرار دارند.

پارک ملی دلیجان

۵. کوه آراگاتس

کوه “آراگاتس” یکی از زیباترین مناظر طبیعی ارمنستان می باشد با آتشفشانی غیر فعال که در شمال این کشور قرار دارد. این کوه بلند ترین قله ارمنستان است که نقوش حیوانات و اشکال شبیه به انسان که به صدها سال قبل برمیگردد در آن ها حکاکی شده است.

کوه آراگاتس

۶. آرپی ارمنستان

دریاچه سوان در فصول توریستی میتواند بسیار شلوغ باشد بنابراین در دریاچه آرپی میتوانید احساس خیلی بهتری داشته باشید. این دریاچه منشا رودخانه “آخیوریان” می باشد. در سال ۲۰۰۹ پارکی برای حفاظت از محیط زیست طبیعی تاسیس شد که دارای ۱۱۰ گونه از پرندگان شناخته شده در این منطقه است.

بیشتر بخوانید
راهنمای حرفه ای نظافت منزل سنجاق

دریاچه آرپی

۷. صومعه سرای نوراوانک

صومعه سرا ها از مهم ترین مکان های دیدنی در ارمنستان می باشند و”نوراوانک” یکی از زیبا ترین آن ها است.”نوراواک” به جهت کلیسای “استواتساتسین” (مادر مهربان خدا) شناخته می شود. اگر درحال برنامه ریزی برای دیدن یک کلیسا در ارمنستان هستید، “نوراواک” میتواند بهترین گزینه باشد.

صومعه سرای نوراوانک

۸. گیامری، دومین شهر ارمنستان

دومین شهر بزرگ ارمنستان گامری است. اگر اولین بار است که به این شهر سفر میکنید ، این شهر را حتما ببینید. بسیاری از موسسات فرهنگی مهم در این شهر یافت می شوند؛ موزه خانه خواهران “اسلامازیان” از جمله آن هاست.

شهر گیامری

۹. ونادزور ارمنستان

سومین شهر بزرگ ارمنستان “ونادزور” که در شمال ارمنستان واقع شده است و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است. اگر به این شهر سفر کردید، حتما سری هم به موزه هنر واقع در این شهر بزنید. این شهر با وجود چشمه های معدنی فراوان، از جمله دیدنی ترین مکان ها در ارمنستان می باشد.

ونادزور ارمنستان

۱۰. قلعه نظامی امبرد

این شهر با فاصله یک ساعتی از پایتخت قرار دارد، بارش برف دسترسی به این شهر را در زمستان، دشوار می سازد برای همین اکثر گردشگران در فصول بارندگی به این منطقه نمیروند و برای بازدید از شگفتی های آن ، روزهای آفتابی را ترجیح می دهند.

قلعه نظامی امبرد

۱۱. ساقکادزور

کوه های این شهر مکان های مناسبی برای ورزش های زمستانه و اسکی در تمام این کشور هستند. این شهر همچنین دارای مهم ترین صومعه سرای این کشور است که به قدمت آن به قرن ۱۱ برمیگردد.

ساقکادزور

۱۲. دره ازات بالایی

دره ازات بالایی جزو میراث فرهنگی محسوب می شود. این دره همچنین دارای حکاکی هایی روی سنگ است و جذابیت همین حکاکی ها سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به این منطقه می کشاند.

بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی و جاذبه های گرشگری شهرستان زیبای سقز

دره ازات بالایی

۱۳. کاراهونج

این مکان در نزدیکی شهر سی سیان قرار دارد با بیش از ۲۰۰ سنگ قبر. یک موزه کوچک در شهر “سی سیان” وجود دارد که در نوع خود قدیمی ترین در جهان محسوب می شود. اگر به دنبال گذراندن لحظات جذابی هستید ، حتما به این شهر سر بزنید.

کاراهونج ارمنستان

۱۴. خور ویاپ

دیدن کوه های آرارات از بالا میتواند لذتبخش باشد، اما بهترین مناظر از این کوه ها را فقط در صومعه “خور ویراپ” میتوانید بیابید. این مکان از مهم ترین مناطق تاریخی ارمنستان می باشد. “خور ویاپ” برای جشن های عروسی مردم ارمنستان مکان محبوبی می باشد.

خور ویاپ ارمنستان

۱۵. دوین

انتخاب پایانی ما برای بازدید در هنگام سفر به این کشور، “دوین” یکی از کهن ترین شهرهای ارمنستان است. در شهر محل های مدرن فراوانی هم وجود دارد از جمله کلیسای “هروتیونگ در “دوین” که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد.

دوین ارمنستان

۱۵ مکان گردشگری و جاهای دیدنی ارمنستان + مشخصات

۴.۳۲۲

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=11727

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها