داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

16

شربت لاکتولوز برای چیست و چگونه مصرف می شود؟

  • کد خبر : 13720
  • 13 خرداد 1400 - 1:48
شربت لاکتولوز برای چیست و چگونه مصرف می شود؟
شربت لاکتولوز برای چیست و چگونه مصرف می شود؟

شربت لاکتولوز چیست و چه کاربرد درمانی دارد؟

لاکتولوز یک نوع قند است که در روده بزرگ به اسید تبدیل می شود که این اسید اب را از روده می کشد و به نرم کردن مدفوع کمک می کنند. لاکتولوز برای درمان یبوست مزمن به کار می رود و گاهی اوقات نیز برای درمان یا جلوگیری از وضعیت های خاصی در مغز استفاده می شود که عامل نارسایی کبد هستند و عاملی برای سر درد، مشکلات مربوط به حافظه، تغییرات رفتاری، کلافگی، مشکلات خواب، از دست دادن هماهنگی بدن یا از دست دادن هوشیاری و رعشه می شوند.

درمان یبوست

اطلاعات مهم درباره شربت لاکتولوز

  1. اگر به شکر یا قند شیر یا همان لاکتولوز حساسیت دارید، نباید از این دارو استفاده کنید.
  2. اگر به دیابت مبتلا هستید و یا هر گونه آزمایش مربوط به روده مثل کلونوسکوپی انجام داده اید را قبل از مصرف لاکتولوز به پزشک اطلاع رسانی کنید.
  3. ممکن است بعد از مصرف این دارو ۴۸ ساعت طول بکشد تا شکمتان کار کند. اگر اسهال شدید و زیادی گرفتید، حتما به پزشک اطلاع رسانی کنید.
  4. ممکن است که شربت لاکتولوز کمی رنگ تیره تری داشته باشد اما بدون ضرر است. اگر رنگ آن تیره تر از حالت طبیعی بود و یا غلیظ تر و رقیق تر از بافت طبیعی اش بود، از آن استفاده نکنید.
  5. اگر مدت زمان طولانی است که از لاکتولوز استفاده می کنید، ممکن است پزشک بخواهد از شما آزمایش خون بگیرد. پس هرگز زمان ملاقات با پزشک را به تعویق نیاندازید.
  6. به احتمال خیلی قوی این دارو به جنین آسیب وارد نمی کند اما در صورت بارداری و یا برنامه ریزی برای باردار شدن حتما به پزشک اطلاع رسانی کنید.
  7. هنوز مشخص نیست این دارو از شیر مادر عبور می کند و به کودک آسیب وارد می کند یا خیر اما در هر صورت اگر شیرده هستید، حتماً به پزشک اطلاع دهید تا برای شما تصمیم بگیرد.
بیشتر بخوانید
وقتی اینستا به روح و روانتان رحم نمیکند

کاربرد شربت لاکتولوز

چگونه باید از داروی لاکتولوز استفاده کرد؟

دقیقا طبق نسخه پزشک پیش بروید. هرگز مقدار بیشتر یا کمتر از حدی که پزشک تجویز کرده را مصرف نکنید. دستورالعمل روی برچسب داروها را نیز در نظر بگیرید.

شربت لاکتولوز را با استفاده از قاشق و یا فنجانی که داخل جعبه وجود دارد، اندازه گیری کنید. اگر چنین چیزی در داخل جعبه وجود نداشت، حتما آن را از داروخانه تهیه کنید.

پودر لاکتولوز باید حداقل با ۴ اونس آب مخلوط شود و همچنین می توانید از آب میوه برای طعم بهتر استفاده کنید.

این دارو را در دمای اتاق به دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید.

بهترین زمان مصرف لاکتولوز

مصرف مرتب و به موقع این دارو برای اثرگذاری آن ضروری است پس هر روز در همان زمان معین دارو را مصرف کنید. اگر لاکتولوز برای بیماری کبد رکتال تجویز شده بود، بهبود وضعیت شما ۲ ساعت بعد مصرف حاصل خواهد شد ولی چنانچه این دارو را برای یبوست استفاده می کنید، ممکن است اثربخشی آن ار ۲۴ ساعت تا حتی ۴۸ ساعت به طول بیانجامد.

شربت لاکتولوز برای چیست

در صورت فراموش کردن مصرف دارو چه کار کنیم؟

دقیقاً در سریع ترین زمان ممکن که برایتان یادآوری شد، دوز فراموش شده را مصرف کنید اما اگر زمان مصرف وعده بعدی نزدیک تر بود، بهتر است منتظر باشید تا زمان مصرف وعده بعدی فرا برسد و هرگز آن را دو برابر مصرف نکنید.

در صورت اوردوز چه کار کنیم؟

علائم اوردوز بعد از مصرف این دارو شامل سردرگمی، ضربان قلب نامنظم، تشنگی شدید، ادرار زیاد، ناراحتی و درد در ساق پا و ضعف عضلانی و لنگ زدن پا است که حتماً باید با اورژانس تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید
چرا پله بالا میرم نفسم میگیره ؟

هنگام مصرف این دارو باید از انجام چه کارهایی خودداری کرد؟

از مصرف آنتی اسیدها بدون اجازه پزشک خودداری کنید. فقط آنتی اسیدی را مصرف کنید که پزشک برایتان تجویز کرده است زیرا بعضی از آن ها ممکن است جذب داروی لاکتولوز را سخت و مشکل کند.

شربت لاکتولوز

اطلاعاتی در مورد مصرف دوز داروی لاکتولوز

دوز معمولی برای یبوست مزمن در افراد جوان:

۱۵ میلی لیتر مصرف خوراکی دارو و یکبار در روز

دوز معمولی برای یبوست حاد:

دوز اولیه ۱۵ میلی لیتر به صورت خوراکی و یک بار در روز. این درمان باید تا زمانی که وضعیت روده به حالت نرمال نرسیده است ادامه پیدا کند.

دوز معمولی برای افراد جوان مبتلا به بیماری های مغزی و کبدی:

دوز اولیه:۳۰ میلی لیتر به صورت خوراکی و سه بار در روز یا ۳۰۰ میلی با ۷۰۰ میلی لیتر آب.

دوز نگهدارنده: ۳۰ الی ۴۵ میلی لیتر به صورت خوراکی و سه بار در روز.

نحوه مصرف شربت لاکتولوز

دوز معمولی برای کودکان مبتلا به بیماری های مغزی و کبدی:

نوزادان:۱.۷ تا ۶.۷ گرم در روز یعنی دو نیم تا ۱۰ میلی لیتر به صورت خوراکی در روز که باید آن را به سه الی چهار وعده تقسیم کنید.

اگر طبق تجویز پزشک استفاده کنید، احتمالا ممکن است که دو الی سه بار مدفوع نرم در طول روز داشته باشید.

کودکان: ۲۶.۷ تا ۶۰ گرم در روز که برابر با ۴۰ سال ۹۰ میلی گرم در روز است و باید به صورت خوراکی مصرف شود و می توانید آن را به ۳ الی ۴ وعده تقسیم کنید.

بیشتر بخوانید
اگر چیزی وارد گوشمان شد چه کنیم؟

دوز معمولی برای یبوست مزمن در کودکان:

کودکان: ۰.۷ تا ۲ گرم در روز که برابر با یک الی سه میلی لیتر در روز می باشد که عموما پیشنهاد می شود میزان آن را افزایش ندهید.

شربت لاکتولوز برای کودکان

عوارض جانبی داروی لاکتولوز

اگر هر کدام از علائم آلرژی مثل کهیر، تنگی نفس، ورم صورت، لب، زبان یا گلو را در خودتان مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

چنانچه در بخش سلامت رویش مدیا عنوان شده است برخی از عوارض جانبی با خطر کمتر شامل موارد زیر هستند:

  • نفخ و دل درد
  • اسهال
  • حالت تهوع و استفراغ

نفخ و دل درد

چه داروهایی با لاکتوز تداخل دارند؟

هر دارویی را که مصرف می کنید، به پزشکتان بگویید تا در صورت نیاز برای شما داروها را تغییر دهد که این داروها شامل دارو همراه با نسخه، بدون نسخه، ویتامین، داروی گیاهی، مسکن و غیره است.

پس بدون اطلاع رسانی در مورد داروهای مصرفی هرگز لاکتولوز را مصرف نکنید.

اطلاعات اضافه و مهم

  • حتما این دارو را دور از دسترس کودکان نگهدارید.
  • هرگز آن را به کسی که علائم مشابه شما دارد، پیشنهاد ندهید.

کاربرد شربت لاکتولوز + میزان ، نحوه مصرف و عوارض آن

۴.۶۵۵

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=13720

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها