داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

3

وقتی عرق شبانه خبر از سرطان می دهد

  • کد خبر : 14653
  • 17 خرداد 1400 - 3:19
وقتی عرق شبانه خبر از سرطان می دهد
وقتی عرق شبانه خبر از سرطان می دهد

وقتی عرق شبانه خبر از سرطان می دهد

همه ما می دانیم که احساس ناراحتی به دلیل بیدار شدن با عرق زیاد شبانه، حس و حال خوبی ندارد و حتی گاهی اوقات ممکن است به دلیل شرایط استرس زا و یا یک کابوس ایجاد شود اما ممکن است نشان دهنده مشکلاتی در سلامت فرد هم باشد. عرق کردن هنگام شب می تواند با انواعی از سرطان ها هم مرتبط باشد. اگر گروه خونی شما A است، در معرض خطر بیشتر برای این نوع سرطان خواهید بود.

عرق شبانه علامت اولیه بیش از ۶ سرطان مختلف است

عرق شبانه معمولاً علامت اولیه سرطان محسوب می شود اما ممکن است عوارض جانبی درمان های مربوط به سرطان هم باشد. طبق مطالعات انجام شده و نظرات متخصصان، مجموعه ای از سرطان ها هستند که علائم اولیه خود را با عرق شبانه نشان می دهند، از جمله سرطان خون، سرطان لنفاوی، تومور کارسینوئید، سرطان کبد، سرطان استخوان و مزوتلومیا جزء این موارد هستند. از طرفیاگر گروه خونی شما A است شما باید به میزان استراحت خود هم توجه داشته باشید که اگر این اتفاق فقط هنگام شب می افتد، احتمالاً باید کبد خود را هم بررسی کنید.

استراحت کردن

عرق پایدار شبانه می تواند با سرطان مرتبط باشد

طبق مطالعات انجام شده، عرق شبانه پایدار بیشتر از عرق پراکنده می تواند با سرطان مرتبط باشد. نمونه ای از عرق غیر پایدار و پراکنده، عرق یائسگی است اما عرق های پایدار حتی با تغییر فصل، بیدار شدن از خوابِ بد یا خوب، همچنان یکسان باقی می ماند و به حدی زیاد است که ممکن است نیاز به عوض کردن لباس باشد.

بیشتر بخوانید
آیا دود کردن اسپند واقعا فایده دارد؟

وضعیت های دیگر که باعث عرق پراکنده می شود، شامل بارداری، عفونت های باکتریایی، قند خون پایین، تیروئید پرکار، استرس، اضطراب و مصرف بعضی از دارو ها است.

دلایل زیادی وجود دارد که انواع مختلف سرطان ها می توانند باعث عرق شبانه شوند

متخصصان بر این عقیده هستند که سرطان لنفاوی به دلیل تولید مواد شیمیایی توسط غدد لنفاوی، باعث بالا رفتن افزایش دمای بدن شده و عرق و تب را ایجاد می کنند. سرطان خون هم چنین الگویی را پیروی می کند و تعداد سلول های ایمنی را محدود می کند و در نتیجه فرد بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرد و هنگامی که سعی دارد با عفونت مبارزه کند، دمای بدن به طور اتوماتیک هنگام مبارزه افزایش پیدا کرده و یک واکنش طبیعی ایجاد می کند که همان تب و عرق شبانه است.

همچنین تومور های بزرگ در کبد هم می توانند باعث کاهش قند خون شوند و سطح قند خون را پایین بیاورند. هنگامی که سطح قند خون افت می کند، بدن آدرنالین زیادی تولید می کند که عاملی برای عرق کردن خواهد بود. تومور های کارسینوئید هم سروتونین ذخیره می کنند که باعث گر گرفتگی و عرق خواهد شد.

قند خون

در صورت ابتلا به سرطان عرق شبانه تنها علامت نیست

احتمالاً عرق شبانه تنها علامت افراد مبتلا به سرطان نباشد و فرد مشکوک حتماً باید به پزشک مراجعه کند تا علائم دیگر در او بررسی شود و تشخیص صحیحی انجام بگیرد. به عنوان مثال کاهش وزن بدون دلیل، خستگی، کبودی زیاد یا حتی تب می تواند از علائم دیگر سرطان باشد اما به هر حال اگر عرق شبانه به حدی زیاد شده که نمی توان شب ها راحت خوابید، پس حتما باید به متخصص مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید
زنده شدن موها با فواید گلاب + دستور

تعریق شبانه ارتباطی با سرطان دارد؟

۵۱

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14653

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها