3

راه حل آکنه هایی که با زدن ماسک ایجاد می شوند

  • کد خبر : 14665
  • 17 خرداد 1400 - 3:19
راه حل آکنه هایی که با زدن ماسک ایجاد می شوند
چگونه از آکنه هایی که بر اثر استفاده از ماسک ایجاد می شود جلوگیری کنیم؟

چگونه از آکنه هایی که بر اثر استفاده از ماسک ایجاد می شود جلوگیری کنیم؟

ماسک و هر نوع پوشش دیگر برای صورت می توانند از شیوع کووید ۱۹ جلوگیری کنند اما ممکن است عوارض جانبی هم به همراه داشته باشند، یکی از عوارض آنها آکنه ماسک است. علاوه بر این استفاده از ماسک می تواند باعث ایجاد لکه های روی صورت، قرمزی و التهاب دهان، گونه ها و چانه شود.

ماسک زدن

اگر در خانه بمانید و تا حد امکان از بیرون رفتن های غیر ضروری خودداری کنید مجبور نیستید که ساعت های طولانی ماسک را روی صورت خود نگه دارید اما در هر حال زمان زیادی که بیرون از منزل هستید، باید ماسک بزنید. در این قسمت از سلامت پوست و موی رویش مدیا راهکارهایی که متخصصان پوست در مورد آکنه های ایجاد شده بر اثر استفاده از ماسک توصیه می کنند را در اختیار شما قرار می دهیم.

آکنه ماسک چیست؟

گسترش زیاد کوید ۱۹ قطعاً عاملی برای ایجاد مشکلات پوستی مانند نوع جدید آکنه شده است. آکنه ممکن است بر اثر استفاده از ماسک های مختلفی از جمله ماسک های جراحی، پارچه ای یا حتی کاغذی اتفاق بیفتد. این آکنه ها جوش های ریزی هستند که در اثر برخورد پوست صورت با ماسک ایجاد می شوند.

آکنه

چه عواملی باعث ایجاد آکنه ماسک می شود؟

آکنه زمانی ایجاد می شود که پوست افراد در معرض استفاده از ماسک های سنگین قرار بگیرد. در مراحل اول پوست فرد کمی دچار حساسیت می شود اما با طولانی تر شدن زمان استفاده از ماسک، آکنه ها کم کم خودشان را نشان می دهند و پوست به تدریج دچار التهاب می شود.

بیشتر بخوانید
پیشنهاد بوعلی سینا برای بیماران مبتلا به آسم

علت ایجاد التهاب و آکنه، قرار گرفتن پوست در زیر ماسک است زیرا عرق، چربی و باکتری های روی پوست در زیر ماسک به دام می افتند و باعث ایجاد حساسیت می شوند. در واقع سطح رطوبت پوست بیشتر از نیاز طبیعی آن می شوند، در نتیجه ممکن است اکسیژن رسانی به پوست نیز کاهش پیدا کند، بنابراین پوست نمی تواند مانند همیشه طبیعی به نظر برسد.

عرق کردن

رطوبت و گرمای بالا باعث مسدود شدن منافذ پوستی و جلوگیری از خروج چربی پوست می شود، در نتیجه رشد باکتری، التهاب و لکه های پوستی افزایش پیدا می کند. در موارد شدیدتر افرادی که از ماسک استفاده می کنند، ممکن است دچار خشکی پوست در نواحی قرار گیری ماسک ما روی صورت، نوک بینی و پشت گوش شوند.

چگونه آکنه ماسک را درمان کنیم؟

قبل از استفاده از ماسک

در صور مشاهده علائم اولیه آکنه ماسک، به فکر درمان باشید. قبل از استفاده از ماسک بهتر است روی نقاطی که به آنها فشار بیشتری توسط ماسک وارد می شود از مرطوب کننده یا یک کرم محافظتی استفاده کنید. اگر مستعد لک یا کک و مک هستید، بهتر است ۳۰ دقیقه قبل از قرار دادن ماسک بر روی صورت از کرم ها و مرطوب کننده های بدون چربی استفاده کنید، در انتخاب نوع آنها دقت بیشتری را به خرج بدهید.

کرم زدن

بعد از استفاده از ماسک

زمانی که ماسک را از روی صورت خود بر می دارید، به طور کامل صورتتان را بشویید و دوباره از مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید. از مصرف محصولات سنگین و محصولاتی که حاوی بنزوئیل پروکسید یا رتینول هستند، به شدت خودداری کنید زیرا پوست شما را دچار حساسیت می کنند.

بیشتر بخوانید
مشکلی به نام دمانس و تفاوت آن با بیماری آلزایمر

از مصرف بیش از اندازه لوازم آرایش اجتناب کنید. حتی بهتر است تا زمان بهبود کامل پوست از هیچ لوازم آرایشی استفاده نکنید زیرا وضعیت پوست را بدتر می کند.

به طور منظم صورت خود را بشویید

آبی که از آن استفاده می کنید، باید ولرم و معمولی باشد. از مواد شوینده طبیعی و بدون رایحه استفاده کنید. در صورتی که مشکل شما برطرف نشد، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

شستن صورت

چگونه از ایجاد آکنه ماسک جلوگیری کنیم؟

مراقبت از پوست را جزء اولویت قرار دهید. پوست خود را با یک ماده پاک کننده بدون رایحه و ملایم همراه با آب ولرم شستشو دهید. همچنین می توانید از پدهای شستشوی صورت که مواد شیمیایی و حساسیت زا ندارند نیز استفاده کنید اما حتی اگر حساسیت پوستی هم دارید، باز هم استفاده از ماسک را کنار نگذارید.

ماسک پارچه ای انتخاب کنید

معمولاً افرادی که در بیمارستان کار می کنند و جزء کادر درمان هستند، انتخاب زیادی در مورد استفاده از ماسک ندارند اما در کل ماسک های پارچه ای حساسیت کمتری نسبت به ماسک های پلاستیکی و غیره ایجاد می کند و برای این دسته افراد مناسب هستند.

ماسک پارچه ای

ماسک را به اندازه صورتتان انتخاب کنید

حتما مطمئن شوید که با ماسک احساس راحتی دارید. آن را بیش از حد تنگ یا گشاد انتخاب نکنید تا مشکلات پوستی به حداقل برسد.

بیش از حد به ماسک خود دست نزنید، زیرا ممکن است جرم و آلودگی های دست به ماسک منتقل شود و از طریق آن به پوست صورتتان برسد، در نتیجه عفونت ها افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید
علت اصلی و علامت مهم پوسیدگی دندان

آب رسانی کنید

مورد مهمی که بارها در بخش سلامت پوست و موی رویش مدیا گفته ایم ؛ روتین مراقبت از پوست بدون آبرسانی ممکن نخواهد بود. پس باید مواد غذایی سالم و آب را به اندازه کافی در طول روز مصرف کنید.

خوردن آب

از مصرف لبنیات و قندهای فرآوری شده خودداری کنید

قند فرآوری شده و لبنیات را کنار بگذارید زیرا وضعیت را بدتر می کنند.

استرس خود را کنترل کنید

استرس و اضطراب را از خودتان دور کنید و با انجام کارهایی مثل مدیتیشن، یوگا و آگاه سازی ذهن، وضعیت را بهبود ببخشید.

استراحت کنید

هر چهار ساعت یک بار که از ماسک استفاده می کنید، ۱۵ دقیقه به خودتان استراحت دهید؛ مطمئن باشید که این کار برای شما لازم است. افرادی که دچار مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوریازیس و یا بیماری های گلسرخی هستند، حتماً باید در مورد استفاده از ماسک های مخصوص و متناسب با وضعیت خود با پزشک متخصص پوست مشورت کنند.

راه حل آکنه هایی که براثر زدن ماسک ایجاد می شوند

۱.۷۳

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=14665

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها