5

کدام شکلات سالم تر است؟

  • کد خبر : 15175
  • 18 خرداد 1400 - 11:39
کدام شکلات سالم تر است؟
تمام مواد بر پایه کاکائو، از شکلات داغ گرفته تا شکلات سفید در زیر این مجموعه قرار می گیرند و مشکل نیز از همین‌جا آغاز می‌شود.

 

شکلات را می‌توان به‌عنوان یک رشته جداگانه در شیرینی‌پزی معرفی کرد. تمام مواد بر پایه کاکائو، از شکلات داغ گرفته تا شکلات سفید در زیر این مجموعه قرار می گیرند. مشکل نیز از همین‌جا آغاز می‌شود. اینکه از میان شکلات ها که گاهی اوقات سرشار از قند و مواد نگهدارنده هستند و مزایای آن را کاهش می دهند، چه نوع شکلاتی از همه سالم تر است ؟ پاسخ این سوال را به صورت مختصر و مفید در این بخش خواهید خواند.

شکلات های مفید

شکلات تیره و البته غیر شیرین

صحبت از انتخاب نوع شکلات که می شود، بسیار مهم است که تاثیر و میزان قند آن در بدن را مشاهده کنیم. این ماده مغذی می تواند خطر چاقی را در افراد افزایش دهد. قند و شکر زیاد هم ممکن است باعث به هم ریختن سوخت و ساز بدن شود. به همین دلیل انتخاب شکلات با شیرین کننده مصنوعی به جای شکر واقعی اصلاً کار درستی نیست، زیرا آسیب آن برای روده و معده بیشتر است. پس بهترین شکلاتی را انتخاب کنید که درصد کاکائو بالاتری داشته باشد. پس می توان گفت سالم ترین شکلاتی که باید انتخاب کنید، باید حداقل ۷۵ درصد کاکائو داشته باشد، یعنی پاسخ سوال ” کدام شکلات سالم تر است ” شکلات تیره است.

شکلات سالم

کاکائو و آنتی اکسیدان

کاکائو ماده غذایی است که حاوی لیپید و محتوای مغذی است. این ماده آنتی اکسیدان بالایی دارد. مقدار کافی این ماده از پیری سلول ها جلوگیری می کند، به کاهش خطر مرگ زودرس کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری ها را نیز کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید
واسه عید چه محصولات آرایشی بخرم؟

کاکائو یکی از مواد غذایی است که آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد و می توان آن را در طبیعت یافت. در واقع بسیاری از افراد توصیه می کنند که قهوه را به دلیل وجود کاکائوی تلخ، در رژیم غذایی خود قرار دهید. البته مراقب باشید کاکائو را با شکلات اشتباه نگیرید.

مزایای شکلات سالم

به یاد داشته باشید که شیرین کننده های مصنوعی اصلاً جایگزین سالم و مناسبی نیستند. زیرا شاخص قند کربوهیدرات در آن ها بسیار بالاست. همه شکلات ها هم حاوی کاکائو نیستند. فقط شکلات هایی که کاکائو دارند، گزینه سالمی می باشند. زیرا حاوی آنتی اکسیدان هستند. زمانی که از این شکلات های سالم تر استفاده کنید، می توانید آن ها را همراه با میوه، لبنیات و دسرها میل کنید.

 

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=15175

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها