داغ‌ترین‌ها

تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش راز سفت و خشک نشدن کوبیده مرغ رستورانی دلتنگی منوچهر هادی برای صاحب این عکس عاشقانه

5

چهره های مشهور ایرانی متولد ۱۹ خرداد

  • کد خبر : 15467
  • 19 خرداد 1400 - 8:58
چهره های مشهور ایرانی متولد ۱۹ خرداد
19 خرداد سالروز تولد دو تن از هنرمندان مشهور ایرانی است

هنرمندان چهره های مشهور ایرانی متولد شده در ۱۹ خرداد

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به نوزدهمین روز از خردادماه رسیدیم. امروز ۱۹ خرداد سالروز تولد افراد بسیاری در دنیا مانند ناتالی پورتمن، جانی دپ، آمیشا پاتل بازیگر هندی و مایکل جی فاکس بازیگر کانادایی است. ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد این روز میپردازیم.

۱۹ خرداد همزمان با سالروز تولد دو تن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیوگرافی کوتاهی از آنها می پردازیم.

امین حیایی

امین حیایی بازیگر و خواننده کشورمان ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت. پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

امین حیایی

امین حیایی در سال ۷۰ با بازی در تئاتر، کار خود را آغاز کرد و خیلی زود به یکی از هنرمندان سرشناس سینما تبدیل شد. خیلی زمان برد تا او بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم های سینمایی بازی کند. حیایی در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا (۱۳۷۸) چندان موفق نبود. فیلم سیب سرخ حوا به کارگردانی سعید اسدی در خرداد ۱۳۷۹ بر روی پرده سینما رفت.

 او در سال ۱۳۸۱، رکورددار بود. شش فیلم با بازی او در سال ۱۳۸۱ در سینماهای تهران به روی پرده رفت:مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت. فیلم رز زرد به کارگردانی داریوش فرهنگ داستان درباره دو عروس و داماد است که در شب عروسی شان سفری را آغاز کرده و در منزل های بعدی در مسیر راه با هم آشنا می شوند و… امین حیایی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم شب شده است.

بیشتر بخوانید
جدیدترین عکس های فرزندان بازیگران

شهریار پارسی پور

شهریار پارسی پور نویسنده و بازیگر کشورمان ۱۹ خرداد ۱۳۳۰ در تهران متولد شد.  وی از ابتدا علاقه خاصی به فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی داشت و در این راه گام بر می داشت. او در حدود سال های ۱۳۵۰ پس از فراغت از تحصیل در دبیرستان به ساخت فیلم های کوتاه روی آورد. او  ابتدا در گروه سینمای آزاد شروع به فعالیت کرد. این کارگردان نخستین فیلم کوتاه خود در این گروه را در سال ۱۳۵۵ ساخت.

پارسی پور جزو پیشروان عرصه تولید فیلم کوتاه در کشور بود . او در این زمینه دست به ابداع ها و جسارت های مضمونی و ساختاری می زد. او در زمانی که سینمای کشور در دست فیلمفارسی سازانی بود، به سمت سینمای بومی و توجه به مسایل معنوی و امور مفهومی کشیده شده بود، او به ساخت این نوع فیلم ها تمایل نشان می داد. پارسی پور پس از انقلاب نیز همین رویه را پیش گرفت. شهریار پارسی پور را می توان یکی از بنیانگذاران سینمای آزاد در ایران دانست.

شهریار پارسی پور

وی نخستین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان نقش عشق را در سال ۱۳۶۹ جلوی دوربین برد که در سال ۱۳۷۰ بر پرده سینماها قرار گرفت. فیلم تلویزیونی نقش عشق، مشهورترین کار این هنرمند و یکی از کارهای باارزش و ماندگار سینمایی ایران می باشد.

شهریار پارسی پور در سال ۱۳۷۱ دومین و آخرین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان ” شانس زندگی ” را جلوی دوربین برد. این فیلم از نظر حال و هوا و شرایط تولید با نخستین ساخته او بسیار متفاوت بود. پس از آن پارسی پور در سال ۱۳۷۶ مجموعه تلویزیونی ” مرگ در سکوت ” را جلوی دوربین برد. مجموعه ” خانواده در ایران ” در سال ۱۳۷۶ و فیلم تلویزیونی ” مدیریت هنری ” به سال ۱۳۷۷ آخرین ساخته های او به شمار می روند. شهریار پارسی پور در سال ۱۳۸۴ در جزیره کیش درگذشت.

بیشتر بخوانید
دوران بارداری بازیگران زن ایرانی

 

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=15467

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها