3

حیوانی که اولین مسافر بالن بود

  • کد خبر : 15977
  • 20 خرداد 1400 - 18:25
حیوانی که اولین مسافر بالن بود

حقایق جذاب و خواندنی درمورد بالن ها همانطور که می دانید، برادران "رایت" نقش بسیار مهمی در پیشرفت تکنولوژی های هوایی داشتند. قبل از هواپیما، این بالن ها نیز برای همه افراد استفاده می شد و این اتفاق حدوداً یک قرن قبل از تولد برادران "رایت" افتاد و شاید بتوان گفت قدیمی ترین نوع وسیله […]

حقایق جذاب و خواندنی درمورد بالن ها

همانطور که می دانید، برادران "رایت" نقش بسیار مهمی در پیشرفت تکنولوژی های هوایی داشتند. قبل از هواپیما، این بالن ها نیز برای همه افراد استفاده می شد و این اتفاق حدوداً یک قرن قبل از تولد برادران "رایت" افتاد و شاید بتوان گفت قدیمی ترین نوع وسیله پروازی انسان ها بالون است. با این بخش از گوناگون رویش مدیا همراه شوید تا اسرار جالب و جذابی در مورد بالن ها بدانید.

اولین مسافران بالن، یک خروس، یک مرغابی و یک گوسفند بودند

در سال ۱۹۸۳ برای اولین بار بالون ساختند و آن را به صورت آزمایشی به آسمان فرستادند و این اتفاق در فرانسه افتاد. همانطور که می دانید برای آزمایش هر کاری، باید یک موجود زنده وجود داشته باشد، مثل زمانی که میمون ها را به فضا فرستادند. برای بالن هم از یک گوسفند، مرغابی و خروس استفاده کردند.

آن ها را داخل سبد بالن قرار دادند تا ببینند چه اتفاقی می افتد. این بالن به صورت آزمایشی حدود ۸ دقیقه در هوا بود و توانسته بود بدون خطر روی زمین بنشیند و خوشبختانه این حیوانات آسیبی ندیدند.

گوسفند

اولین داوطلب سوار شدن به بالن یک مجرم بود

"لوییس XVI" اولین کسی بود که داوطلب اولین پرواز با بالن شد زیرا نمی خواست که مسئول مرگ انسان های دیگر باشد. بنابراین خودش تصمیم به انجام این کار گرفت. او یک مجرم بود.

به همین دلیل می دانست که در هر صورت قرار است بمیرد و چه بهتر که این اتفاق با پرواز بالن رخ بدهد اما خوشبختانه چنین اتفاق تلخی رخ نداد. دانشمندانی به نام "روزیر" و "لارنت" هم جزء اولین کسانی بودند که در نوامبر سال ۱۹۸۳ به مدت ۲۰ دقیقه با بالن پرواز کردند و کنترل آن را در دست گرفتند.

بیشتر بخوانید
ادعای مقام دفاعی آمریکا درباره ایران

اولین کسی که بالن را هدایت کرد، اولین قربانی حادثه هوایی هم بود

دو سال بعد از اینکه "روزیر" اولین پرواز با بالن را انجام داد، تصمیم گرفت یک رکورد دیگر به ثبت برساند اما این بار قرار بود این کار را روی یک بالون جدید انجام دهد. بالونی که نصف آن از هوای گرم و نیمی دیگر از هیدروژن پر شده بود اما متاسفانه ۳۰ دقیقه بعد از پرواز، بالن به یک باره منفجر شد. "روزیر" و همه کسانی که داخل بالن بودند، کشته شدند و این رکورد به سرانجام نرسید.

اولین مسافر بالن

بعضی از افراد باور دارند که خطوط نازکا توسط بالن ها ایجاد شده است

این تئوری در سال ۱۹۷۰ توسط "جیم وودمن" ارائه شد و عقیده داشت که خطوط نازکا به دلیل وجود بالون ها ایجاد شده است و او آثار تاریخی و باستانی را که در مورد بالون بود و متن هایی راجع به آن ها نوشته شده بود را مورد بررسی قرار داد و از طریق همان منابع قصد داشت که بالن مخصوص خودش را طراحی کند. البته این تئوری دنبال نشد و اکنون به عنوان یک نظریه بی اعتبار از آن یاد می کنند اما بعضی از افراد به شدت این نظریه را قبول دارند.

دوئل بالن هم وجود دارد

در سال ۱۸۰۸ دو مرد فرانسوی قصد کردند که دوئل بالن را در هوا انجام دهند و این کار را در آسمان های شهر پاریس به انجام رساندند. جمعیت زیادی از مردم جمع شده بودند که دوئل این دو بالن را تماشا کنند.

متاسفانه هر دو بالن آتش گرفتند. یکی از بالن ها با یک ساختمان برخورد کرد و تمام سرنشینانش کشته شدند اما بالن دیگر بدون آسیب دیدگیِ افراد داخل آن، به زمین فرود آمد.

بیشتر بخوانید
روش عجیب زنان برای جراحی زیبایی بینی در چند دقیقه!!

دوئل بالن

بالن ها به عنوان تجهیزات جنگی هم استفاده می شدند

در انقلاب فرانسه در سال ۱۹۹۴، بالون ها برای حمله به دشمنان مورد استفاده قرار می گرفتند. بالن هایی که می توانستند به مدت ۹ ساعت داخل هوا باشند، وجودشان باعث می شد که بسیاری از این گروه ها در جنگ پیروز شوند.

بالن های دودی جذابیت کارناوال ها محسوب می شدند

از سال ۱۸۰۰ تا سال ۱۹۰۰ بالن های دودی روی کار آمدند و یک مرد با چتر نجات به قسمت پایینی سبد بالن متصل می شد و مشعل داخل بالون را راه می انداخت، سپس بالون آزاد می شد و به هوا پرتاب می شد و او هم به همراه بالن به بالا می رفت.

هنگامی که بالن به بالاترین نقطه می رسید، مرد از بالن جدا می شد و چتر نجاتش را باز می کرد و به زمین فرود می آمد و همین باعث می شد که جمعیت زیادی جمع شوند و شاهد این هنر نمایی باشند.

بالن های دودی

بعد ها بالن هایی با کف شیشه ای هم اختراع شد

تصور کنید سوار یک بالن شده اید که از کف سبد آن می توانید کل زمین را ببینید. قطعاً این تجربه بسیار هیجان انگیز خواهد بود. این اتفاق در سال ۲۰۱۰ رخ داد و مردم در انگلستان، یک پرواز همراه با هیجان و وحشت را تجربه کردند و هرکس سوار بالن بود، به شدت جیغ می کشید زیرا از تماشای زیر پایش وحشت داشت.

اولین مسافر بالن؛ حقایق جذاب و عجیب درباره بالن

۵۲

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=15977

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها