داغ‌ترین‌ها

5

روز جهانی یو یو و چند حقیقت جذاب

  • کد خبر : 16605
  • 21 خرداد 1400 - 18:58
روز جهانی یو یو و چند حقیقت جذاب

تاریخچه ی ۶ ژوئن، روز جهانی یویو روز جهانی یویو هر سال در ششم ژوئن جشن گرفته می شود. این روز مرتبط با تولد یک سرمایه گذار مشهور به نام “دونالد دانکن” است که در سال ۱۹۰۳ بیزینس خود را در مورد یویو به راه انداخت. یویو ها تقریباً نزدیک به ۲۰۰۰ سال است که […]

تاریخچه ی ۶ ژوئن، روز جهانی یویو

روز جهانی یویو هر سال در ششم ژوئن جشن گرفته می شود. این روز مرتبط با تولد یک سرمایه گذار مشهور به نام “دونالد دانکن” است که در سال ۱۹۰۳ بیزینس خود را در مورد یویو به راه انداخت.

یویو ها تقریباً نزدیک به ۲۰۰۰ سال است که وجود دارند و نام های مختلفی از جمله “کوئیزس” یا “باندولر” هم برای آن ها وجود دارد و شناخته می شوند. اصالت یویو مربوط به کشور فیلیپین است و اولین بار نام آن در دیکشنری فیلیپینی در اوایل سال ۱۷۶۰ آورده شد. “پدرو فلورس” که اصالتش فیلیپینی بود، در سال ۱۹۲۰ شروع به ساخت یویو در آمریکا کرد.

او علایق مردم آمریکا و دیگر کشورها را سنجیده بود و می دانست که برای بازی به چه محصولاتی علاقمند هستند بنابراین فرهنگ اسباب بازی ها را در کل جهان به خوبی می شناخت. این گونه توانست با اقداماتش یویو ها را بسازد و همین باعث شده بود که یویوها به یک اسباب بازی منحصر به فرد و سرگرم کننده و پر طرفدار تبدیل شوند. حتی بعد از آن المپیک بازی یویو را نیز برگزار کردند که در آن جوایزی نیز اهدا می کردند.

روز جهانی یو یو

حقایق جذاب درباره یویو

به بهانه ی روز جهانی یویو لازم دانستیم چند فکت جذاب و مفید درباره این اسباب بازی را برایتان بازگو کنیم، حقایقی شامل :

  • یویو یک اسباب بازی باستانی است. البته ساخت آن ریشه در کشور یونان دارد، زیرا آثار نقاشی مربوط به ۱۵ سال قبل از میلاد مسیح تصاویر یک پسر بچه را نشان می دهد که در حال استفاده از یویو است و این تصویر شاید هزار و ۵۰۰ سال قدمت داشته باشد که در آن زمان، از چوب، فلز و تراکوتا ساخته می شد.
  • یویو در کشور های اروپایی در زمان قدیم یعنی در قرن ۱۸ طرفداران بسیار زیادی داشت و در کل اروپا به یک بازی محبوب تبدیل شده بود اما آن ها نام مخصوص به خودشان را برای این بازی انتخاب کرده بودند.
  • در فرانسه هم این بازی با نام های مختلفی شناخته می شد و همه عاشق آن بودند؛ حتی “پادشاهان لوییس” هم از این بازی استفاده می کردند و افرادی مثل “ناپلئون” و ارتش او هم برای سرگرمی یویو را انتخاب می کردند.
  • همانطور که گفتیم یک مرد فیلیپینی آمریکایی به نام “پدرو فلورس” یک کارخانه اسباب بازی در کالیفرنیا در سال ۱۹۲۰ تاسیس کرد و اولین شخصی بود که یویوهای امروزی را تولید کرد. سپس این اسباب بازی ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردند.
  • یویو ها تا دهه شصت از جنس چوب بودند. تا سال ۱۹۶۰ مانند یویو های امروزی از پلاستیک ساخته نشده بودند، بلکه جنس آن ها از چوب بود و در سال ۱۹۹۰ کم کم از فلز ساخته شدند و بعد ها به پلاستیک تبدیل شدند.
  • بزرگترین یویوی چوبی در جهان در موزه یویو در کالیفرنیا وجود دارد که بسیار بزرگ است و نام آن در سال ۱۹۸۲ در کتاب گینس به عنوان رکورد جهانی ثبت شد زیرا ۱۱۶ کیلوگرم وزن داشت و البته شبیه به یویو های معمولی کار می کرد ؛ البته برای بالا بردن آن به یک دستگاه نیاز بود.
  • در سال ۱۹۸۵ ناسا اسباب بازی هایی را هم به فضا فرستاد که یکی از آن اسباب بازی ها یویو بود و می خواستند جاذبه فضا را برای پایین کشیدن یویو بسنجند. آن ها متوجه شدند که یویو را می توان در فضا رها کرد اما هیچ نیرویی نیست که آن را به زمین بکشد و این اسباب بازی به راحتی در هوا چرخ می خورد؛ بدون این که به زمین بیفتد.
بیشتر بخوانید
روش عجیب زنان برای جراحی زیبایی بینی در چند دقیقه!!

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=16605

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها