داغ‌ترین‌ها

4

هر روز سه نکات خانه داری ! سری ۶

  • کد خبر : 17077
  • 22 خرداد 1400 - 21:02
هر روز سه نکات خانه داری ! سری ۶
امروزه خیلی از شما خانم ها بیرون از خانه مشغول کار هستید، همین باعث کمبود وقت در رسیدگی به امور خانه میشود .

نکات خانه داری مفید و کاربردی

امروزه خیلی از شما خانم ها بیرون از خانه مشغول کار هستید، همین باعث کمبود وقت در رسیدگی به امور خانه میشود . در این بخش هر روز سه نکته مطالب مفیدی برای خانم های شاغل داریم تا با صرف کمترین وقت کارهای خانه را انجام دهند.

در این سری از نکات خانه داری رویش به سراغ موضوعات مختلفی مانند نحوه تمیز کردن شیشه پنجره ها ، تمیز کردن ظروف چدنی ، واکس زدن وسایل چوبی رفته ایم و نکات قابل توجهی را درباره آنها ارائه کرده ایم. امیدواریم بتوانید از این نکات استفاده کافی را ببرید.

نکات خانه داری
آموزش نکات آموزنده و کاربردی در خانه داری

نحوه تمیز کردن شیشه پنجره ها:

بسیاری از افراد برای اینکه پنجره های و شیشه های تمیزی داشته باشند، راه های زیادی را امتحان می کنند. اما به شما پیشنهاد می کنیم راه های زیر را هم حتما امتحان کنید تا تاثیر آن را ببینید.

۱. ¼ فنجان سرکۀ سفید، ¼ فنجان آمونیاک خانگی، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت، ½ ۱ فنجان آب گرم شیر و یک بطری آب فشان رابا یکدیگر مخلوط کنید و سپس در یک بطری بریزید و روی شیشه ها اسپری کنید و شیشه را پاک کنید تا تمیز شوند.

۲. ۱فنجان الکل ایزوپروپیل ، ۲ فنجان آب سرد شیر را مخلوط کنید و سپس به آن ۱ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید و ۲ قطره رنگ غذای آبی اضافه کرده تا یک محلول شیشه شوی داشته باشید.

۳. ۲قاشق غذاخوری سرکۀ سفید را با حدود ا لیتر آب سرد در بطری آب فشان بریزید و با آن شیشه ها را پاک کنید.

تمیز کردن پنجره

شیشه پنجره ها را چگونه تمیز کنیم؟

۴. نصف فنجان آب لیموی خالص را با ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید و بر روی شیشه های کثیف اسپری نمایید تا کاملا تمیز شوند.

بیشتر بخوانید
نکاتی برای خرید فرش ماشینی

۵. آب معمولی را ترجیحا را به شیشه ها اسپری کنید و با روزنامه خوب روی شیشه ها بکشید تا شیشه ها تمیز و خشک شوند.

۶. تی های پلاستیکی مخصوص شست وشوی پنجره که در اندازه های مختلف در فروشگاه ها عرضه می شوند، وسیله ای بسیار کاربردی برای شستن پنجره ها است. ابتدا اسفنج آنها را داخل سطلی از آب گرم و چند قطره صابون مایع فرو کنید. سپس آلودگی شیشه ها را پاک کنید. مقداری سرکه یا آمونیاک به محلول تان اضافه کنید تا شیشه ها تمیز تر شوند. زیرا سرکه چربی و دوده را به راحتی می زداید.

۷.برای تمیز کردن شیارهای پنجره، گرفتن گرد و خاک از یک مسواک کهنه کنید.

نحوه تمیز کردن شیشه
ترفند های جالب برای تمیز کردن شیشه پنجره ها

تمیز کردن ظروف چدنی:

بسیاری از افراد طریقه تمیز کردن ظروف چدنی را نمی دانند ، اگر شما هم جزو این دسته از افرادید روش های زیر می تواند کمک کننده باشد.

۱. استفاده از نمک برای تمیز کردن ظروف چدنی به این علت که روغن و چربی های باقی مانده را جذب می کند و از بین می برد، بسیار مفید است. بنابراین مقداری نمک درشت داخل ظروف چدنی بریزید و با اسفنج سطح آن را خیلی نرم بکشید و پس از این کار، ظرف را آبکشی و خشک کنید.

۲.فر را روشن کنید و به دمای ۳۵۰ فارنهایت (یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد) برسانید. سپس ظرف چدنی را با آب گرم و صابون بشویید. آب کشی و سپس خشک کنید. با یک حوله پارچه ای یا کاغذی،مقداری روغن مایع یا روغن جامد ذوب شده به ظرف چدنی بزنید و آن را به صورت بر عکس بر روی قفسه مرکزی فر بگذارید.زیر ظرف چدنی یک سینی بگذارید تا روغن ها بر روی آن بچکند. اجازه دهید ظرف چدنی به مدت ۱ ساعت در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت بماند سپس فر را خاموش کنید .

تمیز کردن ظروف چدن
ظروف چدن را چگونه باید تمیز کرد؟

واکس زدن وسایل چوبی:

وسایل چوبی نو روکشی از جنس پلی یورتان دارند، اما وسایل کهنه چوبی این لایه را ندارند . برای نو شدن وسایل چوبی و حفاظت در برابر رطوبت و گردوخاک ، آنها را واکس زد . برای این کار یک واکس مخصوص چوب خریداری کنید. بهتر است برای چوب های تیره از واکس تیره و برای چوب های روشن از واکس های روشن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
استفاده حرفه ای از سفیده تخم مرغ

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=17077

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها