داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

4

چهره های مشهور ایرانی متولد ۲۳ خرداد

  • کد خبر : 17373
  • 23 خرداد 1400 - 18:10
چهره های مشهور ایرانی متولد ۲۳ خرداد

تولد هنرمندان مشهور ایرانی در ۲۳ خرداد در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به بیست و سومین روز از خردادماه رسیدیم. امروز ۲۳ خرداد سالروز تولد افراد مشهور زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد این روز اکتفا میکنیم. محمدرضا سرشار محمدرضا سرشار مشهور به […]

تولد هنرمندان مشهور ایرانی در ۲۳ خرداد

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به بیست و سومین روز از خردادماه رسیدیم. امروز ۲۳ خرداد سالروز تولد افراد مشهور زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد این روز اکتفا میکنیم.

محمدرضا سرشار

محمدرضا سرشار مشهور به رضا رهگذر و گوینده برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۳۲ در کازرون متولد شد. او در سال ۱۳۵۴، در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد. اولین کتاب سرشار (رهگذر) با مضمونی سیاسی هرچند در قالب داستانی برای کودکان در سال ۱۳۵۵ منتشر شد. او در سال ۱۳۵۷ به دلیل فعالیتهای سیاسی ضد رژیم شاه دستگیر و زندان شد. ولی پس از چندی، همراه با دیگر زندانیان سیاسی آزاد گشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سرشار جبهه فرهنگی را برای خدمت به انقلاب اسلامی برگزید و تمام زندگی خویش را وقف این جبهه مهم کرد. جبهه‌ای که با «تهاجم فرهنگی» استکبار جهانی و تشکیل «ناتوی فرهنگی»، در دهه دوم و سوم عمر جمهوری اسلامی ایران، به مهمترین جبهه نظام تبدیل گشت.
محمدرضا سرشار در سی سال فعالیت خود به عنوان یک مجاهد فرهنگی، این توفیق را یافت که با انتشار ۱۳۳ جلد کتاب تالیفی، پژوهشی، ترجمه و گردآوری، در شمارگان بیش از پنج میلیون نسخه، موفقیتی کم‌نظیر را در عرصه خدمت به کشور، رقم بزند. او در همین راه، ۳۱ جایزه ملی و کشوری را از آن خود کرد.

محمدرضا سرشار
محمدرضا سرشار

محمدرضا سرشار نویسنده و پژوهشگر و گوینده کشورمان ۲۴ سال گویندگی برنامه ظهر جمعه را برعهده داشت و برنامه های زیاد قصه گویی را در شبکه های مختلف تلویزیون اجرا کرد.

بیشتر بخوانید
مزاحمی که مه لقا باقری اسمش را منتشر کرد

در سال ۱۳۸۵، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به پاس این مجاهده سی ساله، نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) را به وی تقدیم کرد. همچنین در همان سال، صدا و سیما، وزارت ارشاد، انجمن قلم ایران، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان اسناد و کتاب‌خانه ملی ایران، طی آیینی، از یک عمر خدمات وی در عرصه ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع)، تجلیلی شکوهمند به عمل آوردند که سرلوحه این بزرگداشت، پیام مقام معظم رهبری با این جمله بود: «آقای سرشار حق بزرگی بر ادبیات داستانی انقلاب دارند.»

بابک بیات

علی‌حسین بیات‌زرندی‌مطلق معروف به بابک بیات در ۲۳ خرداد ۱۳۲۵ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود. پدرش دوست داشت، او یک ورزشکار شده و به دانشگاه افسری برود و زندگی نظامی را شروع کند اما او موسیقی را دنبال کرد. بیات فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی بود که از ۱۹ سالگی در اپرای تهران مشغول به فعالیت شد و همچنین دوره سازشناسی را نیز در خارج از کشور گذراند.

او در گروه کُر باغچه‌بان به عنوان خواننده رسمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. بعد از آن با محمد اوشال، آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر جاز فولکوریک دوستی عمیقی پیدا کرد که این دوستی به ادامه هارمونی و آکومپانیمان و فراگیری بیشتر موسیقایی منجر شد.

بابک بیات
بابک بیات

ورود به عرصه موسیقی

بابک بیات از کودکی موسیقی را آغاز کرد و در دوران مدرسه این رشته را برای ادامه تحصیل برگزید، بنابراین به همراه ایرج جنتی عطایی شاعر و ترانه سرا و نمایشنامه نویس به ساخت ترانه‌های بسیاری از جمله: جنگل، بن بست، خونه، فریاد زیر آب، علی کنکوری، تپش، خاتون، سایه، خورجین (بانوی شرقی)، فصل بد خاکستری (روح بزرگوار)، سقف، هیچ کسی مثل تو نبود، طلایه دار (ای بزرگ موندنی) و بسیاری ترانه های دیگر پرداخت.

بیشتر بخوانید
چهره های مشهور ایرانی متولد 13 مرداد

فعالیت بابک بیات بعد از انقلاب

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیات فعالیت موسیقی را در شرکت ابتکار همراه با ابراهیم زال زاده و با کاست قاصدک، زندگینامه صمد بهرنگی و به صورت ترانه های کودکانه خانم سیمین غدیری آغاز کرد. پس از آن کاست خروس زری پیرهن پری را به همراه احمد شاملو و کاست های سکوت سرشار از ناگفته ها است و چیدن سپیده دم را با صدای احمد شاملو موسیقی ساخت.

در واقع بیات کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و در ۱۳۵۲ خورشیدی در سریال خانه‌به‌دوش (مراد برقی) به کارگردانی پرویز کاردان به عنوان آهنگ ساز با هنرمندانی همچون پرویز کاردان و ناصر گیتی‌جاه همکاری داشت.

این موسیقیدان برجسته، موسیقی فیلم را با فیلم غریبه شروع کرد. بعد از فیلم غریبه، بیات موسیقی فیلم های: خورشید در مرداب، شب آفتابی (با ترانه عروسک قصه من)، برهنه تا ظهر با سرعت، فریاد زیر آب، سریال چنگک و بسیاری موسیقی فیلم های دیگر را اجرا کرد. وی موسیقی فیلم را در بعد از انقلاب با فیلم مرگ یزدگرد ساخته بهرام بیضایی شروع کرد.

در ۱۳۶۲ خورشیدی موسیقی فیلم های نقطه ضعف و ریشه در خون را ساخت و در سال های بعد برای فیلم های شاید وقتی دیگر و مسافران ساخته های بهرام بیضایی، سریال سلطان و شبان، کشتی آنجلیکا، عروس، پرده آخر، طلسم، مرسدس، جهان پهلوان تختی، دست های آلوده، اتوبوس، قرمز، دو زن، شیدا و در حدود ۹۰ فیلم سینمایی موسیقی نوشته است. آخرین سریالی که وی برای آن موسیقی ساخته است، سریال ولایت عشق است.

بابک بیات از چهره های شناخته شده دنیای موسیقی است که شاگردانی چون مانی رهنما، حمید حامی، نیما مسیحا و … نوازندگی را نزد او آموختند. این چهره فقید دنیای موسیقی که در آهنگسازی فیلم از برترین ها بود و جوایز متعددی از جشنواره های مختلف دریافت کرد، در پنجم آذر ۱۳۸۵ خورشیدی به علت نارسایی کبدی دیده از جهان فروبست و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید
عکس جذاب آن شرلی ترکیه ای ها

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=17373

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها