داغ‌ترین‌ها

نسبت و رابطه خانم بازیگر با همسر علی دایی ؟! آموزش شیرینی نخودچی بدون فر؛ راحت و فوری عکسی که بتازگی از همسر سروش صحت وایرال شده دیگه شکلات پذیرایی نخر؛ اینطوری تو خونه درست کن اثرات مخرب دیابت روی دهان و دندان شیرینی نخودچی عید، با روغن مایع و بدون استراحت بازیگران خانه به دوش در کنار همسر و خانواده شان افزایش گردش خون بدون دارو بدون رژیم ابراز دلتنگی نجم الدین شریعتی برای یک زن وسط برنامه! افطاری های خوشمزه ای که نیم ساعته آماده میشن تعداد واقعی فرزندان بنیامین بهادری لو رفت نخوردن غذای آماده چه فایده ای برامون داره؟ اسم عشق سابق بهنوش بختیاری لو رفت دستور پخت پاستای سبزیجات رژیمی بازیگر مرد معروف از همسرش کتک خورد! خواص باورنکردنی گیاه والک یا سیر وحشی عکس وایرال شده بازیگران دونگی در یک عروسی روز جهانی زن در صفحه حامد بهداد و دیگر بازیگران فندق افسونگر چیست و چه فواید درمانی زیبایی دارد؟ چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته ۱۸ اسفند

1

چند پاک کننده طبیعی با قدرت جادویی

  • کد خبر : 17466
  • 23 خرداد 1400 - 21:23
چند پاک کننده طبیعی با قدرت جادویی
برای هر خانم خانه داری دانستن ترفندهایی از خانه داری که تمیزکردن خانه را راحت تر می کند، الزامی است. خانم های خانه دار می توانند با دانستن این ترفندها بسیار آسان تر قسمت های مختلف خانه را تمیز کنند.

روش های تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

برای هر خانم خانه داری دانستن ترفندهایی از خانه داری که تمیزکردن خانه را راحت تر می کند، الزامی است. خانم های خانه دار می توانند با دانستن این ترفندها بسیار آسان تر قسمت های مختلف خانه را تمیز کنند.

برای اینکه خانم ها از آسیب به دور باشند و سلامت آنها به خطر نیافتد بهتر است برای تمیز کردن خانه حدالمقدور از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنند و به جای آن از مواد طبیعی در تمیز کردن خانه استفاده کنند. در این بخش از رازهای خانه داری رویش روش های تمیز کردن قسمت های مختلف خانه با مواد طبیعی را آورده ایم.

نکات تمیز کاری منزل

چگونه با مواد طبیعی قسمت های مختلف خانه را تمیز کنیم؟

آشپزخانه قلب خانه است، بنابراین خانم ها ابتدا تمیز کردن خانه را از این نقطه آغاز می کنند. برای تمیز کردن نقاط مختلف آشپزخانه با مواد طبیعی، شما به جوش شیرین و سرکه و لیمو ترش نیاز دارید.

تمیز کردن مایکروفر و اجاق گاز

برای تمیز کردن مایکروفر یک چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب را با هم مخلوط کرده و در ظرفی بریزید. سپس حدود یک دقیقه آن را داخل مایکروفر قرار دهید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. سپس می توانید به راحتی لکه ها را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های روی اجاق گاز

برای اینکه بتوانید گاز خود را تمیز کنید و لکه های غذا را از روی آن بزدایید، می توانید از جوش شیرین استفاده نمایید. برای این کار روی اجاقتان جوش شیرین بپاشید و سپس روی آن چند قطره آب بریزید. بگذارید تمام شب همانطور بماند و صبح توسط یک اسفنج آن را تمیز کنید.

برای تمیزکردن اجاق گاز می توانید از نمک نیز استفاده کنید، به این صورت که هنگامی که اجاقتان هنوز گرم است، لایه ای نمک روی سطح آن بپاشید. سپس بعد از مدت زمان اندکی با پارچه یا دستمالی کهنه آلودگی ها را پاک کنید.

بیشتر بخوانید
با غذاساز چی میتونیم درست کنیم؟

برای پاک کردن لکه های غذا از روی اجاق گاز کمی سرکه روی شان اسپری کنید و چند دقیقه بعد سراغ لکه ها بروید و آنها را تمیز کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

برای برق انداختن شیشه اجاق گاز

برای برق انداختن شیشه اجاق گاز جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به شیشه اجاقتان بمالید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید. سپس آن را بشویید، شیشه اجاق گاز تمیز و براق خواهد شد.

تمیز کردن ظروف غذا

برای تمیز کردن ظرف هایی که لکه غذا از روی شان پاک نشده از لیمو کمک بگیرید. برای این کار نصف لیموترش را روی ظرف بچکانید، سپس روی آن نمک بپاشید و با اسفنج ظرف را تمیز کنید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی

برای تمیزکردن سینک ظرفشویی در سینک مقداری جوش شیرین بریزید. سپس روی آن سرکه ریخته و چند دقیقه صبر کنید. سپس آب داغ را باز کنید تا تاثیر پاک کنندگی این مواد بیشتر شود.

درخشان کردن شیر آشپزخانه

برای درخشش بیشتر فلز کدر شده شیر آشپزخانه، پنبه ای را به سرکه آغشته کنید و به روی شیر آشپزخانه بکشید تا تمیز و درخشان شود.

برق انداختن شیر آشپزخانه

تمیز کردن کاشی های آشپزخانه با مواد طبیعی

برای جرم گیری و تمیز کردن کاشی و سرامیک، سرکه یا آب لیمو و کمی نمک پودر را با هم مخلوط کنید و خمیر نرمی تهیه کنید و آن را روی کاشی و سرامیک بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس دستمالی را به این مخلوط آغشته کرده و روی سطح سرامیکی بکشید. پس از اتمام کار، با دستمال مرطوب کاشی ها را پاک کنید.

اگر روی کاشی های آشپزخانه تان لکه چربی چسبیده، یک قطره اسانس لیمو را روی آن بچکانید و سپس با اسفنج لکه را تمیز کنید.

تمیز کردن ظروف شیشه ای، چینی و لعابی

برای تمیز کردن ظروف شیشه ای، چینی و لعابی، خمیری از سرکه یا آب لیمو و نمک پودر تهیه کنید و آن را روی این ظروف بمالید و پس از حدود یک ساعت آب بکشید. برای تمیزی و شفافیت ظروف شیشه ای کمی سرکه به آب مورد استفاده برای آب کشی بی افزایید.

بیشتر بخوانید
نحوه مراقبت ، شستشو و تمیز کردن کفپوش پارکت

رفع گرفتگی لوله تخلیه ظرف شویی

برای رفع گرفتگی لوله تخلیه ظرف شویی، جوش شیرین و نمک را به نسبت مساوی مخلوط کنید، در سوراخ سینک بریزید و مقداری سرکه روی این مخلوط بریزید. سپس بعد از گذشت مدت زمانی، یک کتری آب جوش روی این مواد بریزید تا لوله ظرفشویی باز شود.

تمیز کردن زمین

برای تمیز کردن زمین، آب گرم و سرکه سیب را مخلوط کنید و یک دستمال نخی را به این مواد آغشته کنید و روی زمین بکشید، سپس با یک دستمال خشک زمین را تمیز کنید تا برق بیفتد.

تمیزکردن سرامیک

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و لباسشویی

هفته ای یک بار در ماشین ظرفشویی و ماهی یک بار در ماشین لباسشویی یک فنجان سرکه بریزید و برنامه کوتاه شست وشو را بدون لباس یا ظرف اجرا کنید تا ماشین ظرفشویی و لباسشویی تمیز شود.

تمیز کردن حمام و توالت با مواد طبیعی

کاشی و سرامیک تمیز ظاهر هر آشپزخانه و حمامی را بهبود می بخشد و سبب می شود فضا روشن تر، تمیزتر و بزرگتر به نظر برسد.برای از بین بردن قارچ روی سرامیک حمام یا دستشویی مقداری سرکه سفید روی قسمت مورد نظر بمالید و سپس حمام و دستشویی را تمیز کنید.

برای از بین بردن لکه آب و جرم از کاشی ها از جوش شیرین استفاده کنید.یک بار در هفته نیز می توانید این سطوح را با نصف لیمو تمیز کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید روی کاشی ها بماند، بعد با آب بشویید و آن ها را خشک کنید.

برای شستن وان و کف دستشویی و حمام از جوش شیرین و اسفنجی که با آبلیمو یا سرکه مرطوب شده، استفاده کنید و این سطوح را با آنها تمیز نمایید.

بیشتر بخوانید
سنگ پیتزا چیست و چطور استفاده می شود؟

برای تمیز کردن فیلتر سردوش از رسوب های ایجاد شده یک کیسه پلاستیکی را با سرکه سفید پر کنید و آن را دور سر دوش ببندید پس از ۱۲ ساعت، کیسه را باز کرده و سر دوش را بشویید.

تمیز کردن پنجره ها و شیشه ها

برای تمیز کردن پنجره ها و شیشه ها از شیشه شوی استفاده نکنید. بلکه یک چهارم فنجان سرکه و دو فنجان آب و کمی جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی شیشه ها اسپری کنید و سطح شیشه را با روزنامه پاک کنید.

خانه تکانی سالم

تمیز کردن حال و پذیرایی و اتاق

تمیز کردن مبلمان

برای تمیز کردن مبلمان پس از گردگیری آن پنبه ای را به کمی آبلیموی طبیعی و روغن زیتون آغشته کنید و به قسمت های چوبی مبل بکشید تا مبل شما براق و تمیز شود.

جوش شیرین خوش بو کننده هوا

برای اینکه لباس ها و ملحفه هایی شما بوی خوبی بدهد در کمد رختخواب ها و لباس ها جوش شیرین قرار دهید. برای خوشبو کردن فرش، جوش شیرین را روی زمین بپاشید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس فرش را جارو برقی بکشید.

تمیز کردن سطوح سرامیکی و لمینیتی

۱ سطل آب گرم را با ۱ پیمانه سرکه و چند قطره از روغن مورد علاقه خود مخلوط کنید و سطوح سرامیکی و لمینیتی را با این محلول، تی بکشید.

تمیز کردن فرش و موکت

برای از بین بردن حشرات و تخم های آنها از لابه لای فرش در یک ظرف ۲ پیمانه پودر بوراکس، ۱ پیمانه جوش شیرین و ۱۰ قطره از عصاره گیاهی را بریزید و مخلوط کنید و فرش یا موکت را با این ترکیب و با برس فرش بسابید. سپس بعد از نیم ساعت فرش را جارو برقی بکشید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=17466

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها