1

روز جهانی پناهنده و پناهجویان

  • کد خبر : 18591
  • 31 خرداد 1400 - 0:49
روز جهانی پناهنده و پناهجویان

۲۰ ژوئن ؛ روز جهانی پناهندگان و پناهجویان روز جهانی پناهنده هر سال در ۲۰ ژوئن برگزار می شود و سالهاست که این روز نام گذاری شده و هدف آن ها احترام و افتخار به شجاعت و مقاومت افراد پناهنده در کل دنیا است. البته که دوران شیوع کرونا دورانی بوده که به پناهنده ها […]

۲۰ ژوئن ؛ روز جهانی پناهندگان و پناهجویان

روز جهانی پناهنده هر سال در ۲۰ ژوئن برگزار می شود و سالهاست که این روز نام گذاری شده و هدف آن ها احترام و افتخار به شجاعت و مقاومت افراد پناهنده در کل دنیا است. البته که دوران شیوع کرونا دورانی بوده که به پناهنده ها آسیب های زیادی وارد کرده است و بسیاری از افراد نتوانستند برنامه پناهندگی خود را اجرا کنند علت آن هم بحران اقتصادی و مبارزه با بیماری ها و مشکلات سفر و پرواز بوده است، بحران مهاجرتی هم از این قاعده مستثنا نیست.

روز جهانی پناهنده باعث ایجاد آگاهی و حمایت از حقوق انسانی پناهندگان می شود، به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ ژوئن، مصادف با روز جهانی پناهجویان در این بخش از گوناگون رویش مدیا نگاهی گذرا به این روز خواهیم داشت.

20 ژوئن روز پناهنده

تاریخچه روز جهانی پناهنده و پناهجویان

در پاسخ به این سوال که روز جهانی پناهنده اولین بار در چه زمانی نامگذاری شد باید بگوییم که روز جهانی پناهنده اولین بار در تاریخ ۲۰ ژوئن سال ۲۰۰۱ برگزار شد، قانون پناهندگی نیز در سال ۱۹۵۱ نوشته شده بود که در سال ۲۰۰۱ پنجاهمین سالگرد آن را جشن گرفتند. این جشن اولین بار در آفریقا برگزار شد و در دسامبر سال ۲۰۲۰ آن را به یک روز جهانی تبدیل کردند.

روز پناهنده

پناهنده یا پناهجو کیست ؟

طبق قوانین تعیین شده در سال ۱۹۵۱ توسط ایالات متحده، افرادی که محل زندگی و کشور خود را به دلیل ترس امنیتی، نژاد، مذهب، ملیت، گروه های اجتماعی یا دلایل سیاسی ترک می کنند، پناهنده نامیده می شوند.

بیشتر بخوانید
قوی ترین شنوایی میان حیوانات در حیات وحش

این شرایط بسیار سخت است به طوری که در عرض یک شب یک فرد بی خانمان می شود و به یک آینده نامعلوم دچار خواهد شد. البته بحران های طبیعی مثل سیل و زلزله هم می تواند باعث شود که افراد محل زندگی خود را ترک کرده و پناهنده شوند اما اغلب دلیل مشکلاتی مثل جنگ و .. است.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=18591

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها