داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

5

قانونی که حتما باید هنگام خرید کفش رعایت کنید

  • کد خبر : 22484
  • 21 تیر 1400 - 19:19
قانونی که حتما باید هنگام خرید کفش رعایت کنید

خرید کفش فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد. مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی […]

خرید کفش

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد. مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند.

فرم پاها

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت است به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید اقدام به خرید کفش کرد. مناسب بودن یک کفش صرفا به این نیست که سایز عددی آن با پای فرد بخواند بلکه باید در انتخاب کفش به فرم پا توجه کرد چه بسا که برخی از کفش ها با وجود اینکه از نظر سایز مشکلی ندارند اما از نظر فرم با پای فرد همخوانی نداشته باشند و باعث بروز مشکلات شوند.

فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید قالب کفش با آن همخوانی داشته باشد و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نیست ضمن اینکه برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان کفش جا باز نمی کند.
فرم پا در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می شود که باید به آن توجه کرد. دسته نخست کسانی هستند که انگشت شصت پای آن ها بزرگتر است و بقیه انگشت ها به ترتیب کوچک می شوند اما دسته دوم کسانی هستند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی هستند که انگشت های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه هستند.

با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا معین می شود متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز مهم است.

عرض پا


عرض پا یک مساله مهم است که در تمام دنیا به آن توجه می شود ، عرض پا مساله ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن توجه می شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می شوند این مساله لحاظ نمی شود و کمتر کسی به آن توجه می کند.در تمام دنیا کفش بر اساس فرم و عرض پا در کنار سایز بندی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید
راز آرایش خوب برای شمایی که مبتدی هستید

البته در ایران هم برخی از فروشندگان علم این کار را دارند و با مشاوره دادن این مشکل را رفع می کنند. اما تعداد این افراد متخصص بسیار کم است.

نکات مهم خرید کفش راحت و زیبا

کفش هم اندازه با سایز پایتان بپوشید

برای خرید یک کفش مناسب ، مطمئن شوید که سایز پایتان تغییر نکرده باشد. زیرا به مرور زمان یکی از پاها بزرگ تر یا کوچک تر از پای دیگر می شود.

انتخاب کفش طبی برای جلوگیری از کمر درد

برای رهایی از کمر درد با حاسسیت بیشتری کفش هایتان را انتخاب کنید و از کفش های طبی استفاده نمایید چرا که پوشیدن کفش نا مناسب گاهی موجب کمر درد می شود.

کفه کفش هایتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید

برای انتخاب کفش مناسب حتما باید کفه کفش هایتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید . مثلا اگر می خواهید یک کفش پیاده روی مناسب انتخاب کنید ، کفشی را انتخاب نمایید که کفه آن نازک نباشد زیرا هنگام پیاده روی فشار زیادی به پاشنه پا وارد می شود و اگر کفی کفش نازک باشد مچ درد خواهد گرفت.هنگام پیاده روی، حرکت و تماس پا با زمین از پاشنه به سمت پنجه است، کفشی که کفه آن انعطاف پذیری زیادی دارد، انتخاب نمایید.

کفش مناسب با شرایطتان بپوشید

اگر دیابتی هستید باید با آگاهی از بیماری و شرایط آن انتخاب صحیح داشته باشید. اما ممکن است انتخاب های شما به دلیل این بیماری محدود باشد.

با پاهای خودتان شروع کنید، آنها را از نزدیک بررسی کنید. بدون کفش و جوراب بر روی یک تکه کاغذ بایستید تا شکل هر کدام از پاهایتان بر روی کاغذ بیافتد (می توانید با یک مداد و بر روی کاغذ خطی به دور پایتان بکشید.) حال به کمد کفش هایتان سری بزنید و یکی یکی کفش هایتان را بر روی طرحی که از پاهایتان کشیده اید قرار دهید.

بیشتر بخوانید
نحوه درست کردن ژل ابرو برای مرتب کردن ابروها

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که راحت ترین کفش شما، کفشی است که اندازه اش با اندازه پایتان یکسان باشد (حاشیه ی کفش را نباید در نظر گرفت)

با استفاده از همین روش می توانید کفش های ناراحت خودتان را نیز پیدا کنید و دلیل ناراحتی را نیز کشف کنید. اگر شما زن هستید به احتمال زیاد بسیاری از کفش های ناراحت شما همان هایی خواهند بود که پاشنه های بلند و یا نوک های باریک و تنگی دارند. با قرار دادن این گونه کفش ها بر روی طرح پایتان متوجه خواهید شد که نوک آنها تا چه اندازه تنگ و باریک و حتی کوتاه تر از قد پایتان است.

۸ نکته کلیدی

اگر احساس می کنید که باید بعضی از کفش های ناراحت خود را دور بریزید و کفش های راحت را جایگزین آنها کنید، قبل از خرید حتما این ۸ نکته را به یاد داشته باشید:

۱. بعد از ظهر ها به خرید کفش بروید. پاها در طول روز کمی بزرگتر می شوند و ممکن است در هوا های گرم با مقداری ورم نیز مواجه شوید.

۲. همان نوع جورابی را بپوشید که می خواهید کفش جدیدتان را با آن بپوشید.

۳. هر دو جفت کفش را بپوشید و امتحان کنید. اگر یکی از پاهایتان بزرگتر یا پهن تر از پای دیگر است حتما موضوع را با فروشنده در میان بگذارید و از ایشان راهنمایی بخواهید.

۴. بعد از پوشیدن کفش بایستید. مطمئن شوید که بین انگشت بزرگ (بلندترین انگشت) شما و نوک کفش یک تا دو سانتی متر فضای خالی وجود دارد.

بیشتر بخوانید
آرایشگرها واسه نریختن ریمل چیکار میکنن؟

۵. با کفش راه بروید تا مطمئن شوید که در کفش احساس راحتی می کنید. آیا پنجه پایتان در کفش احساس راحتی می کند؟ آیا پاشنه کفش شل یا تنگ نیست؟ به عبارت هایی مانند “کفش جا باز می کند” یا “کفش به مرور نرمتر خواهد شد.” گوش ندهید. کفشی را انتخاب کنید که از همان لحظه اول راحت باشد.

۶. بیشتر از اینکه به شماره (سایز) کفش توجه کنید و یا توضیحات نوشته شده روی جعبه و یا توضیحات فروشنده را گوش کنید به راحتی پای خودتان توجه کنید. سایز کفش های تولیدی ها و برندهای مختلف با هم متفاوت است. به تبلیغات ها گوش ندهید. بهترین قاضی پاهایتان هستند که باید راحتی کفش را امتحان و تائید کنند.

۷. داخل کفش را بررسی کنید که برچسب، زائده و یا برآمدگی خاصی نداشته باشد. گاهی این گونه موارد می توانند پاها را اذیت کرده و حتی باعث بروز تاول شوند.

۸. کفش ها را در آورید و کف و زیره ی آن را بررسی کنید و ببینید که آیا به اندازه کافی محکم هستند که بتوانند در مقابل اشیاء تیز از پاهای شما محافظت کنند؟ آیا زیر سازی و ثبات مناسبی دارند؟ لیز نیستند؟ با کفش بر روی سطوح سفت و همچنین بر روی سطوح نرمی مانند فرش راه بروید و راحتی کفش را امتحان کنید.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=22484

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها