داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

4

اصل ماکارانی مال کدوم کشوره؟

  • کد خبر : 22591
  • 21 تیر 1400 - 23:29
اصل ماکارانی مال کدوم کشوره؟

مبدا و تاریخچه ماکارانی متعلق چه کشوری است؟ به نظر شما شخصیت مهمی که این غذای خوشمزه را اختراع کرده است، چه کسی می تواند باشد؟ این غذا به قدری مورد علاقه بعضی از افراد است که بدون وجود آن نمی دانند چگونه باید روز خود را سر کنند یا چه غذایی را سر میز بگذارند. افسانه های […]

مبدا و تاریخچه ماکارانی متعلق چه کشوری است؟

به نظر شما شخصیت مهمی که این غذای خوشمزه را اختراع کرده است، چه کسی می تواند باشد؟ این غذا به قدری مورد علاقه بعضی از افراد است که بدون وجود آن نمی دانند چگونه باید روز خود را سر کنند یا چه غذایی را سر میز بگذارند. افسانه های زیادی هم در کشور هایی مثل ایتالیا وجود دارد که در آن از ماکارانی صحبت کرده اند و در این داستان ها علاقه زیادی به این غذا نشان داده اند.

ماکارانی یکی از غذاهای لذیذ در سطح جهان با دستور پخت های متنوع می باشد. اما آیا تا به حال در مورد تاریخچه و اصالت این غذای لذیذ چیزی شنیده اید؟

در آن زمان ماکارانی را با سس گوشت سرو می کردند. زیرا هنوز کریستوفر کلمبوس (کاشف آمریکا) گوجه فرنگی های آمریکا را کشف نکرده بود تا با سس آن ، ماکارانی ها را خوشمزه تر کند. 

داستان های زیاد دیگری هم وجود دارد، به عنوان مثال داستان مارکوپولو که با نودل هایی به شکل ماکارانی های امروزی از چین برگشته بود و آن ها را داخل جیب هایش گذاشته بود. البته چنانچه در این بخش از گوناگون رویش خواهید خواند تاریخ ماکارانی اطلاعات مختلفی را در اختیار ما قرار می دهد. اما چیزی که واضح و مبرهن است، این است که حداقل از دو قرن پیش این ماکارانی ها وجود داشته اند. 

تاریخچه ماکارونی

ماکارانی ریشه در سیسیلی دارد

زمانی که رد پای پاستا را در تاریخ دنبال می کنیم، به دوران تاریک قلمروی رومانی می رسیم که تاریخ پر طول و درازی دارد . کمبود اسناد و منابع باعث می شود که بررسی تاریخی ما کمی سخت تر شود. در آن زمان زنان قرون وسطی موادی را داخل سوپ می ریختند  و از انواع مختلفی از  ادویه ها استفاده می کردند که احتمال می رود همان ماکارانی های امروزی باشد. البته وجود پاستا از دوران قبل تر در بین عرب ها هم دیده شده است که در آن زمان ماکارانی ها بیشتر طلایی رنگ بودند. 

بیشتر بخوانید
طرز تهیه بستنی هلویی خوشمزه، از نوعی رژیمیش

اما در کتاب ال ادریسی در سال ۱۱۵۴ نوشته شده است که در سیسیلی که نام یک جزیره بوده است، غذای جدیدی را با آرد درست می کردند و مردم مذاهب مسلمان و مسیحی هم از آن استفاده می کردند. 

در آن زمان صنعت تهیه پاستا به شدت گسترش پیدا کرده بود و از تجهیزات جدیدتری برای خشک کردن ماکارانی ها استفاده می کردند. آن ها را داخل محفظه های چوبی قرار می دادند و سپس آن را از طریق کشتی ها به مناطق دیگر می بردند. 

ماکارونی

تاریخچه تغییرات و شکل ماکارانی

اطلاعات در دسترس از اولین موارد ثبت شده از ماکاروای خبر می دهد که تولید پاستا در قرن ۱۳ بوده و در آن زمان پاستا در ایتالیا محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. البته هنوز اطلاعات خیلی واضح و مشخص نیست. اما چیزی که واضح است، این است که شکل های مختلفی از پاستا در آن زمان سرو شده است. این اطلاعات نشان می دهد که شکل امروزی پاستا یا همان ماکارانی از اسپانیا آمده است. 

کم کم پاستاها و ماکارانی ها آن قدر محبوبیت پیدا کردند که در مناطق مختلفی از کشورهای دنیا تولید می شدند و در رستوران ها سرو می شدند. معمولاً ماکارانی هایی که به شکل دراز و طویل هستند و با استفاده از پیچش دور چنگال خورده می شوند ، محبوبیت زیادی دارند. پس چیزی که تا به الان واضح و مشخص بود، این بود که ماکارانی یک مخترع نداشته و در قسمت هایی از ایتالیا برای اولین بار توسط عده ای تولید شده است.

بیشتر بخوانید
چرا پنکیک بوی تخم مرغ میده؟ + راه حل

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=22591

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها