داغ‌ترین‌ها

افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر

8

عدد عجیب طول رگهای بدن انسان

  • کد خبر : 22709
  • 22 تیر 1400 - 14:59
عدد عجیب طول رگهای بدن انسان

آیا می دانید طول کل رگ های یک انسان چقدر است؟ رگ های انسان شاید کوچک به نظر برسند اما قسمت های زیادی از بدن را پوشش می دهند. کوچک ترین رگ های خونی فقط پنج میکرومتر هستند. برای این که فهم بهتری از این اندازه داشته باشید، تصور کنید که یک تار موی انسان […]

آیا می دانید طول کل رگ های یک انسان چقدر است؟

رگ های انسان شاید کوچک به نظر برسند اما قسمت های زیادی از بدن را پوشش می دهند. کوچک ترین رگ های خونی فقط پنج میکرومتر هستند. برای این که فهم بهتری از این اندازه داشته باشید، تصور کنید که یک تار موی انسان تقریبا ۱۷ میکرومتر است و بعد آن را با سایز رگ ها مقایسه کنید.

طول تمام رگ های بدن انسان، عدد بزرگی را می سازد که شما را حیرت زده خواهد کرد. رگهای بدن ما به قدری طول و درازا دارد که میتواند چندبار دور کره زمین بچرخد.

اگر همه رگ های خونی یک کودک معمولی را بردارید و آن ها را در یک خط قرار دهید، این خط می تواند تا ۶۰۰۰۰ مایل یا ۹۶۵۶۰ کیلومتر طول داشته باشد که این عدد برای یک فرد بالغ و جوان نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ مایل یا ۱۶۰۹۳۴ کیلومتر است.

یعنی چنانچه در این بخش جذاب از گوناگون رویش می خوانید این سیستم عظیم رگهای خونی – عروق، رگها و مویرگها – بیش از ۶۰،۰۰۰ مایل طول دارد. یعنی رگهای بدن انسان آنقدر طولانی است که می تواند بیش از دو بار به دور دنیا بگردد.

اندازه رگهای انسان

انواع رگ خونی در بدن انسان

سه نوع رگ خونی وجود دارد:سرخرگ، سیاهرگ، مویرگ. هرکدام از این ها نقش خاصی را در فرایند خون رسانی ایفا می کنند.

سرخرگ ها

خون حاوی اکسیژن را از قلب حمل می کنند. از قسمت بیرونی حالت سفتی دارند اما لایه داخلی شان نرم است که باعث می شود خون به راحتی جریان پیدا کند. سرخرگ ها همچنین لایه میانی ماهیچه ای و قوی دارند که به پمپاژ خون در کل بدن کمک می کنند. 

بیشتر بخوانید
امن ترین جاده جهان برای رانندگی

مویرگ ها

عامل اتصال سرخرگ ها به سیاهرگ ها هستند. سرخرگ ها خون حاوی اکسیژن را به سیاهرگ می رسانند و دقیقا در همینجا تبادل اکسیژن و کربن دی اکسید اتفاق می افتد. سپس مویرگ ها خون باقیمانده را، برای برگرداندن به ریه و قلب به سیاهرگ می رساند.

مویرگ چیست

سیاهرگ ها

خون را به قلب برمی گردانند. آن ها شبیه به سرخرگ ها هستند اما به اندازه آن ها قوی و ضخیم نیستند. سیاهرگ ها برعکس سرخرگ ها دریچه هایی دارند که تضمین می کند جریان خون فقط در یک جهت باشد. ( سرخرگ ها به دریچه نیاز ندارند. زیرا فشار از قلب بسیار قوی است و خون فقط قادر است در یک جهت جریان داشته باشد. ) دریچه ها همچنین بر خلاف جاذبه زمین به برگشت خون به قلب کمک می کنند.


رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=22709

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها