7

واقعا نوزاد نباید به آینه نگاه کنه ؟

  • کد خبر : 24163
  • 12 مرداد 1400 - 14:54
واقعا نوزاد نباید به آینه نگاه کنه ؟

حقیقتی که درباره نگاه نکردن نوزاد به آینه باید بدانید بعد از به دنیا آمدن کودک، اطرافیان شروع به پیچیدن نسخه می کنند. یکی از باورهای رایج قدیمی که بسیاری از خانم ها به آن معتقد بودند، این بود که نباید اجازه بدهید نوزاد خودش را در آینه ببنید. آیا این باور درست است؟ آیا […]

حقیقتی که درباره نگاه نکردن نوزاد به آینه باید بدانید

بعد از به دنیا آمدن کودک، اطرافیان شروع به پیچیدن نسخه می کنند. یکی از باورهای رایج قدیمی که بسیاری از خانم ها به آن معتقد بودند، این بود که نباید اجازه بدهید نوزاد خودش را در آینه ببنید. آیا این باور درست است؟ آیا نگاه کردن نوزاد به آینه سلامتی او را به خطر می اندازد؟ در این بخش از خانواده پلاس رویش به بررسی این موضوع می پردازیم. 

آیا نگاه کردن نوزاد به آینه مضر است؟

بر خلاف اعتقاد و باور قدیمی نگاه کردن نوزاد در آینه سلامتی او را به خطر نمی اندازد و عوارض نگاه کردن نوزاد در آینه بیشتر یک خرافات است که هیچ پایه و اساس علمی ندارد. نگاه کردن نوزاد در آینه نه تنها برای او مضر نیست، بلکه اهمیت زیادی دارد و فواید زیادی دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

نگاه به آینه

اهمیت بازی آینه با نوزادان

نوزادان در آینه به خودشان خیره می شوند. البته نه به این معنا که خود شیفته باشند یا اینکه بخواهند مدل موهایشان را ببینند و یا شناخت بیشتری از چهره خود بدست آورند، در واقع نگاه در آینه برای نوزادتان نوعی بازی است.

یک بازی جالب و لذت بخش، بنابراین والدین یا پرستار کودک بهتر است گاهی اوقات زمانی را به این نوع بازی با آن ها اختصاص دهند. در واقع بازی آینه فرصتی است که با نوزادتان صحبت کنید، با هم بخندید و از این کار لذت ببرید و به نوعی میزان ارتباط تان را یکدیگر عمیق تر کنید.

بیشتر بخوانید
برای تربیت یک فرزند خوب باید این موارد را رعایت کنید

شناسایی خود

نوزادان با نگاه کردن به آینه می توانند خود را بشناسند. زیرا آینه ها ابزاری عالی برای کمک به این پیشرفت هستند. نگاه کردن نوزاد و دقت برای تشخیص چهره در آینه به رشد و شناخت او از دنیای اطرافش کمک می کند. نوزاد با نگاه کردن به آینه از همه قسمتهای بدنش یک تصویر کلی می بیند و این تصویر تکه تکه و بخش بخش نیست.

انگیزه حرکت کردن

کنجکاوی نوزادان با نگاه کردن به آینه تقویت شده و تماشا کردن چهره خود و دیگران به نوزاد انگیزه حرکت کردن می دهد، به خصوص برای نوزادان بزرگتر از شش ماه که می توانند سینه خیز یا چهار دست و پا بروند. آنها با نگاه کردن در آینه حرکات خود را تماشا می کنند و انگیزه ای برای حرکت پیدا می کنند.

نگاه کردن نوزاد

روند رشد و یادگیری نوزاد به کمک بازی آینه

بازی آینه فرصت خوبی است و به روند رشد و یادگیری نوزاد کمک می کند. همچنین این بازی در افزایش میزان قدرت دید او موثر است. این که گاهی زمانی را به بازی آینه ای نوزاد اختصاص بدهید کمک می کند تا او در حین بازی و سرگرمی بتواند با توانایی های فیزیکی خود بیشتر آشنا شود و نیز مهارت های زبانی اش ییشرفت کند. حتی قبل از یادگیری لغات، شما می توانید با کمی عقب و جلو کردن اجزای صورت تان به او یاد دهید که می تواند با شما صحبت کند.

افزایش میزان خودآگاهی نوزاد

بازی آینه یک راهکار برای افزایش میزان خودآگاهی نوزاد است. که این موضوع در خصوص روابط احساسی، اجتماعی او بسیار تاثیرگذار است. بنابر نتایج حاصله از تحقیقات، بازی آینه در بالا بردن میزان حس اعتماد، امنیت، خودآگاهی، خودگردانی و شروع روابط با بزرگسالان نقش بسزایی دارد. در واقع نوزاد متوجه می شود آنچه در آینه می بیند تصویر خود اوست ولذا واکنش نشان می دهد.

نگاه نوزاد در آینه

واکنش کودک به آینه در سنین مختلف

اگر چه در مورد نوزادان مختلف این موارد متفاوت است اما این مراحل به صورت ذیل انجام می پذیرند:

  • بدو تولد تا هشت ماهگی ( به تصویر خود در آینه نگاه می کند . )
  • شش ماهگی تا هشت ماهگی قادر است به تصویر خود در آینه لبخند بزند و یا با دیدن تصویر خود در آینه از خود صدا هایی تولید کند.
  • از پانزده ماهگی تا سه سالگی نسبت به تصویر خود در آینه عکس العمل نشان داده و بینی، سر و برخی قسمت های بدنش که فقط در آینه می تواند تصویرشان را ببیند، لمس کند.
بیشتر بخوانید
انشا شب یلدا به انگلیسی با ترجمه

حس خودآگاهی یک مفهوم پیچیده فلسفی است و به گفته ارسطو “خودشناسی، مقدمه حکمت است ” و در واقع این مقاله به شما می گوید که چگونه میزان حس خود آگاهی کودک خود را بالا ببرید.

در آینه بازی با کودک به نکات زیر توجه کنید

آینه را به دیوار نصب کنید و یا جایی قرار دهید که با تکان یا ضربه برای کودک موقعیت خطرناکی ایجاد نکند.

توجه نمایید که آینه ضد خش و بدون شکستگی و ترک باشد، به خصوص اگر نوزاد شما سینه خیز و چهار دست و پا می رود.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=24163

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها