داغ‌ترین‌ها

کی فکرش رو می کرد نوه پرویز پرستویی انقدر شبیهش باشه؟ امگا ۳ لاغر میکنه یا چاق؟ پست و استوری بازیگران ایرانی برای تبریک روز بازیگر به خودشان چرا پنکیک پف نمی کند و میچسبد؟ تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده؟ اوضاع حمید معصومی نژاد بعد پخش فیلم سال گربه مقدار حبوبات آبگوشت خوشمزه برای هر نفر نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی طرز تهیه نمک سبز خوشمزه برای انواع غذا و سس ساعت طلایی خواب شب چه زمانی است؟ چهره های مشهور ایرانی متولد ۱۳ اردیبهشت طرز تهیه سس مایونز خونگی فوری، اونم بدون تخم مرغ مهران رجبی قرار بود چه نسبتی با نقی پایتخت داشته باشه؟ یه دسر یخچالی جدید با بیسکویت پتی بور برای افزایش گلبول قرمز خون چی بخوریم؟ زندگی شخصی محسن قرائتی و عکسهای جوانی اش اندازه دقیق حبوبات آش رشته نذری و مجلسی فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه ۹۰ لازانیا کته ای بدون فر؛ رسپی که عاشقش میشی ضرر نوشابه مشکی بیشتره یا نوشابه زرد؟

2

طرز تهیه هموس، با یک طعم سفارشی

  • کد خبر : 26798
  • 18 اسفند 1400 - 3:50
طرز تهیه هموس، با یک طعم سفارشی

طرز تهیه حمص یا همان هوموس با نخودهوموس (به عربی:حُمُّص) یک پیش غذای مدیترانه ای – عربی عالی می باشد که طرفداران زیادی به خصوص بین افراد گیاهخوار دارد. این غذا که در لبنان بسیار معروف بوده و جزو پیش غذاهای اصلی محسوب می شود با مواد غذایی در دسترسی مانند نخود، سیر، ارده و… […]


طرز تهیه حمص یا همان هوموس با نخودهوموس (به عربی:حُمُّص) یک پیش غذای مدیترانه ای – عربی عالی می باشد که طرفداران زیادی به خصوص بین افراد گیاهخوار دارد. این غذا که در لبنان بسیار معروف بوده و جزو پیش غذاهای اصلی محسوب می شود با مواد غذایی در دسترسی مانند نخود، سیر، ارده و… تهیه می شود. در این بخش از آشپزخانه نمناک طرز تهیه حمص خوشمزه را آورده ایم، توصیه می کنیم یکبار این غذا را تهیه و از طعم بی نظیرش لذت ببرید.مواد لازم برای تهیه هوموس یا حمصمواد لازممقدار لازمنخود۱ لیوانسیر ۴ حبهارده۴ قاشق غذاخوریروغن زیتون۴ قاشق غذاخورینمک و فلفلبه میزان لازمآبلیمو۲ قاشق غذاخوریجعفریدلخواه برای تزیینطرز تهیه حمص (هوموس)نخود را پاک کرده و بشویید و در ظرفی بزرگ ۱۲ ساعت خیس بدهید و چند بار آب آن را تعویض کنید.نخود خیس شده را با حبه های سیر داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد و نرم شود.پوست نخود پخته شده را جدا کنید.نخود پخته پوست کنده و سیرهای نرم شده، روغن زیتون و آبلیمو را داخل میکسر یا غذاساز بریزید تا یکدست شود.ارده را همراه با دو قاشق غذاخوری آب ونمک و فلفل به مواد داخل غذاساز اضافه کرده و دوباره غذاساز را روشن کنید تا نهایتا یک مخلوط کاملا یکدست و نرم داشته باشید.اگر هوموس غلیظ تر از چیزی است که در نظر دارید کمی بیشتر آب اضافه کنید.هوموس را به ظرف سرو منتقل کنید و روی آن روغن زیتون بریزید.چند نکته کاربردی برای پخت هوموسبه جای نخود خام می توانید از کنسرو نخود استفاده کنید.برای پخت زودتر نخود از زودپز استفاده نمایید.برای خوشمزه تر و متفاوت ترشدن هوموس می توانید به آن انواع مختلف ادویه ها مثل پاپریکای دودی، انواع مختلف سبزی ها مثل گشنیز و جعفری خرد شده، سیرکبابی و یا انواع مغزهای تست شده یا زیتون هم اضافه کنید.برای تزئین هوموس میتوانید از مقداری پنیر فتا و دانه های کاج بو داده هم استفاده کنید.میتوانید میزان نخود، ارده و آبلیمو را نسبت به ذائقه خود تغییر دهید.در کنار هوموس خوشمزه میتوانید از نان پیتای سرخ یا گریل شده، سبزیجاتی مثل خیار، کاهو، هویج و فلفل دلمه ای استفاده کنید.هوموس را می توانید به مدت یک هفته در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.نکات تکمیلی در مورد هوموسزمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت میباشد . هوموس را می توانید در وعده پیش غذا – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .

بیشتر بخوانید
طرز تهیه دیزی سنگی لعاب دار خوشمزه روی گاز
لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=26798

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها