2

سرقت ۳۰ میلیاردی به شیوه جدید: سلاح سارق پیامک بود

  • کد خبر : 7860
  • 19 اردیبهشت 1400 - 13:37
سرقت ۳۰ میلیاردی به شیوه جدید: سلاح سارق پیامک بود
سرقت ۳۰ میلیاردی به شیوه جدید: سلاح سارق پیامک بود

سرهنگ “داود معظمی گودرزی” اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، پس از درج آگهی در یکی از سایت‌های اینترنتی، پیامکی با موضوع واریز مبلغی برای تایید ثبت آگهی دریافت کردم و پس از هدایت به درگاه بانکی مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از حسابم سرقت شده است، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حین تحقیقات پلیسی تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند، افزود: با تجمیع پرونده ها، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند مجرم با ارسال لینک آلوده و نصب بدافزار بر روی دستگاه‌های مال باختگان، آن‌ها را به درگاه جعلی پرداخت بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، موجودی حساب بانکی شان را سرقت کرده است.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران با هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

وی با بیان اینکه کارشناسان مبالغ کلاهبرداری شده توسط این متهم را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، ادامه داد: وی تا کنون به ۵۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران توضیح داد: با توجه به بررسی‌های دیجیتالی کشف شده از متهم، اطلاعات چند هزار کارت بانکی از شهروندان کشف شده است که تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

۴۷۲۳۲

بیشتر بخوانید
کتاب «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟»، نوشته امبرتو اکو، به چاپ دوم رسید
لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=7860

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها