5

مشاهده ۳ خرس قهوه‌ای در ارتفاعات دارآباد تهران! + فیلم

  • کد خبر : 8426
  • 20 اردیبهشت 1400 - 17:54
مشاهده ۳ خرس قهوه‌ای در ارتفاعات دارآباد تهران! + فیلم
مشاهده ۳ قلاده "خرس‌ قهوه‌ای" در ارتفاعات دارآباد تهران!

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ خرس قهوه‌ای با نام علمی Ursus arctos، گونه‌ای خرس بزرگ‌ جثه و درشت‌ اندام است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است.

وزن این نوع از ۷۰ تا ۷۸۰۰ کیلوگرم متغیر است و بزرگ‌ترین زیرگونهٔ آن خرس کودیاک در قامتی هم‌اندازهٔ خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ‌ترین گونهٔ خرس و بزرگ‌ترین حیوان شکارچی روی خشکی رقابت می‌کند، زیرگونه خرس های قهوه‌ای، (خرس  قهوه‌ ای کودیاک است که بزرگترین و قوی‌ترین گوشتخوار موجود در خشکی محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، با آن که قلمرو زیست این نوع کاهش یافته و در بسیاری از مناطق منقرض شده‌ است اما همچنان در فهرست کمترین نگرانی “آی‌یوسی‌ان” باقی‌ مانده و با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار رأس، خطر انقراض وی را تهدید نمی‌کند.

بیشترین شمار این خرس به ترتیب در روسیه، آمریکا، کانادا، منطقهٔ کارپات و فنلاند، جایی‌ که حیوان ملی این کشور نامیده می‌شود، سکونت دارند. البته سه زیرگونهٔ این گونه خرس یعنی خرس قهوه‌ ای آفریقای شمالی (خرس اطلس)، کالیفرنیایی و مکزیکی در قرن نوزدهم و بیستم منقرض شدند و برخی از زیرگونه‌های جنوب آسیایی این حیوان نیز به شدت در خطر انقراض هستند. زیرگونه‌ای از خرس های قهوه‌ای محدود شده در مرکز ایتالیا موسوم به خرس قهوه‌ای مارسیکایی وجود دارد که تعداد آنها بین ۵۰-۶۰ فرد بوده و در خطر انقراض هستند.

حالا و به تازگی سه قلاده از این نوع خرس در ارتفاعات دارآباد تهران مشاهده شده که تعجب فعالان محیط زیست را برانگیخته است، زیرا این منطقه، محدوده زیستِ خرس‌های قهوه‌ای نبوده است.

بیشتر بخوانید
راز زنده ماندن پیرزن هندی 80 سال بدون آب! +عکس
لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=8426

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها