داغ‌ترین‌ها

تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان آموزش پیتزا فوری بدون نیاز به خمیر و فر جواب رٌک نعیمه نظام دوست درباره دلیل ازدواج نکردنش

7

موشک‌های مقاومت به شمال فلسطین اشغالی رسید

  • کد خبر : 8835
  • 23 اردیبهشت 1400 - 2:41
موشک‌های مقاومت به شمال فلسطین اشغالی رسید
حملات موشکی به تل‌آویو در دومین روز پیاپی/ موشک‌های مقاومت به شمال فلسطین اشغالی رسید/ فرودگاه «بن‌گورین» بسته شد 

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین|حملات موشکی به تل‌آویو در دومین روز پیاپی/ موشک‌های مقاومت به شمال فلسطین اشغالی رسید/ فرودگاه «بن‌گورین» بسته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به ادامه حملات وحشیانه جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق مسکونی در نوار غزه، تل آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است.

در پی حمله موشکی قسام به تل آویو، منابع عبری ‎زبان از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند.

پیام قسام به اشغالگران؛ پیش به سوی پناهگاه‌ها

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در پی حمله موشکی قسام به تل آویو، آژیر خطر در سرتاسر اراضی اشغالی به صدا درآمد.

بنا به این گزارش، یکی از موشک‌های قسام که به سمت تل آویو شلیک شده بود، به محوطه‌های فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون اصابت کرده است.

از سوی دیگر، منابع عبری زبان بر لزوم اعلام حالت فوق العاده در سراسر اسرائیل تأکید کرد و اعلام کردند که برای اولین بار، موشک‌های قسام به منطقه «مرج بن عامر» و «الجلیل سفلی» در شمال فلسطین اشغالی رسیده است.

آژیر خطر نخستین بار در «نهاریا»، «حیفا» و «عکا» به صدا در آمد

با افزایش برد موشک‌های مقاومت، برای نخستین بار اهدافی در فاصله ۱۶۰ کیلومتری نوار غزه هدف قرار گرفته، آژیر خطر در مناطق صهیونیست نیست نزدیک به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به صدا در آمد.

به گزارش تسنیم، با رسیدن موشک‌های مقاومت به شمال فلسطین اشغالی در اولین ساعات روز پنج شنبه، آژیر خطر در شهرهای «نهاریا» ، «عکا» و «حیفا»- که حدود ۱۶۰ کیلومتر از نوار غزه فاصله دارند- به صدا درآمد.

تصویر مناطقی که هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت

روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد برای اولین در درگیری‌های اخیر آژیر خطر در «عیمک یزرعیل» در جنوب شرق حیفا و «مرج بن عامر» به صدا در آمد. علاوه بر اینکه موشک‌های مقاومت موجب اعلام وضعیت خطر در «تل آویو» وحومه آن، «رمان گان» و «کریات اونو» شد.

منابع صهیونیستی از اصابت ۳ موشک به «بیت تکفا» در شرق تل آویو نیز خبر دادند که موجب قطع برق در این منطقه شد. این منابع افزودند یک ساختمان در این منطقه مورد اصابت موشک های قسام قرار گرفت.

فرودگاه بن‌گورین بسته شد

منابع خبری گزارش دادند در پی حمله موشکی قسام به بیتاح تکفا در شرق تل آویو، برق این منطقه قطع شده است.

هواپیماهای مسافربری که در حال پرواز به سمت فرودگاه بن گوریون بودند، به سبب ادامه حملات موشکی قسام تغییر مسیر داده و برگشتند.

شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد که رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی و حملات راکتی مقاومت، فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو را بست و تمامی پروازها را به فرودگاه «رامون» در جنوب منتقل کرد.

بیشتر بخوانید
نسخه ی جادوگر و مرگ درناک زن جوان با کود گاو !

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند: شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و فرانسه به دلیل شرایط امنیتی در اسرائیل پروازهای خود به فرودگاه بن‌گورین را لغو کردند.

شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد که صبح روز پنج شنبه (۲۳ اردیبهشت ماه ) شهرک‌ها و مراکز صهیونیستی نزدیک به نوار غزه را هدف حملات راکتی خود قرار داده‌اند.

شلیک ۱۳۰ راکت طی دوازده ساعت به اراضی اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعت ۸ شب تا صبح روز پنجشنبه ۱۳۰ راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

وی در عین حال مدعی شد که گنبد آهنین موفق شده دهها فروند از این راکت‌ها را رهگیری و ساقط کند. وی در عین حال به تعداد دقیق راکت‌هایی که رهیری شده اشاره‌ای نکرد.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که در دومین روز درگیری‌ها با دشمن صهیونیستی، ۳۰۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب روز چهارشنبه، ۱۸۰ موشک از غزه شلیک شده است.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که صدها خانواده اسرائیلی ساکن شهرک‌های مجاور نوار غزه، به سبب ادامه درگیری‌ها و از ترس راکت‌های مقاومت، خانه‌های خود را ترک کردند

حماس: داشته‌های موشکی اصلی را هنوز رو نکرده‌ایم/ مقاومت قدرت جنگ طولانی‌مدت را دارد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت، همه موشک‌های شلیک شده قسام به سمت اراضی اشغالی، قدیمی بودند و داشته‌های اصلی قسام هنوز رو نشده است.

«صالح العاروی» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که «دشمن تصور نکند شهادت فرماندهان مقاومت می‌تواند ما را ضعیف کند، مسیر مقاومت ادامه دارد و هر روز مقاومت قوی‌تر می‌شود».

وی افزود: «تمامی طرح‌های دشمن برای سیطره بر قدس به شکست کشیده شد و تاریخ نیز بر این شاهد است. مقاومت به دشمن صهیونیستی فهماند که قدس نبرد نخست ماست و در راس اولویت‌های ما قرار دارد».

العاروری که با شبکه خبری «الاقصی» گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد که «آماده‌سازی‌های مقاومت همه بخاطر دفاع از قدس است و نبرد “شمشیر قدس” ثابت کرد که قطب‌نمای مقاومت به سمت قدس است».

وی همچنین عنوان کرد که «موشک‌هایی که تا این لحظه قسام به سمت اراضی اشغالی شلیک شده، قدیمی بودند و می‌خواهیم از دست آن‌ها خلاص شویم، داشته‌های اصلی قسام هنوز رو نشده است».

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت که «مقاومت این قدرت را دارد که ماه‌ها در برابر دشمن صهیونیست بجنگد».

بیشتر بخوانید
واکنش رهبر انقلاب به فایل صوتی ظریف

هراس از موشک‌های مقاومت، سکوی گازی رژیم صهیونیستی را از کار انداخت

صهیونیست‌ها از ترس انهدام کامل سکوی گازی «تامار» فعالیت این سکوی متعلق به فلسطینی‌ها را متوقف کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد وزارت نیروی این رژیم طی ابلاغیه ای، دستور توقف فعالیت سکوی استخراج گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، موسوم به «تامار» را صادر کرد.

این تصمیم در پی هراس از رسیدن موشک‌های مقاومت به سکوهای گازی اتخاذ شد چرا که در صورت اصابت موشک‌های مقاومت به سکوی گازی در زمانی که فعال نیست، خسارت‌ها به اندازه‌ای خواهد بود که امکان راه اندازی آن در کوتاه مدت وجود خواهد داشت اما اگر سکو فعال باشد و هدف موشک قرار گیرد انفجاری در آن رخ خواهد داد که به طور کامل از بین خواهد رفت.

توقف فعالیت این سکو توقف صادرات گاز رژیم صهیونیستی را در بر خواهد داشت که باعث خسارت اقتصادی قابل توجهی به صهیونیست‌ها خواهد شد.

سکوی گازی «تامار» بخشی از ثروت گازی مردم فلسطین در نزدیکی سواحل غزه است که بیش از یک دهه است توسط صهیونیست‌ها به یغما می رود.

***حملات سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

در مقابل، منابع خبری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز وابسته به گروههای مقاومت فلسطین در مرکز غزه خبر دادند.

رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات خود مرکز نوار غزه را هدف حملات خود قرار داد.

الجزیره گزارش دد که جنگنده‌های صهیونیستی یک مقر امنیتی در مرکز غزه را با دو فروند موشک هدف قرار داده است.

خبرنگار این شبکه همچنین از گلوله باران منطقه شمال غربی نوار غزه توسط قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.

ارتش اسرائیل: به ۶۰۰ هدف در غزه حمله کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز درگیری تاکنون که وارد چهارمین روز خود شده ۶۰۰ هدف را در غزه مورد حمله قرار دادیم.

آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای حمله به غزه به ۶۹ نفر خبر داد. ۱۷ نفر از شهدا کودک و ۷ نفر نیز زن هستند. شمار مجروحان نیز به ۳۸۸ نفر رسیده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد رژیم صهیونیستی محله «الشیخ رضوان» در شمال شهر غزه را بمباران کرد.

جنگنده‌های اسرائیلی از دقایق اولیه بامداد امروز به طرز وحشیانه‌ای در حال بمباران شهر غزه هستند.

منابع محلی فلسطین گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران خانه‌ها و مناطق مسکونی در شهر غزه هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین مرکز پلیس در بیت حانون و منزل مسکونی در شرق غزه و پایگاه مقاومت در «تل‌الهوی» واقع در جنوب غزه را بمباران کردند.

تشدید حملات اسرائیل در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داده بودند که در صورت ادامه بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان، تل‌آویو را به لرزه درمی‌آورند.

بیشتر بخوانید
ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به غزه

تخریب ساختمان بانک «ملی اسلامی» در مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به غزه، ساختمان بانک «ملی اسلامی» در مرکز نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

این حملات به دنبال موافقت کابینه امنیتی اسرائیل با تشدید حملات علیه غزه صورت گرفته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم با تشدید حملات علیه غزه موافقت کرده است.

***اراضی اشغالی همچنان در التهاب و درگیری/ رئیس رژیم صهیونیستی به التماس افتاد

اوضاع در داخل اراضی اشغالی هم وخیم و بحرانی گزارش می‌شود. شهرهای اشغالی فلسطین همچنان شاهد درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیستی است.

به گزارش تسنیم، برخی منابع از تیراندازی به یک مرکز پلیس رژیم صهیونیستی در شهر«اللد» از سوی جوانان فلسطینی خبر دادند.

درگیری بین عرب‌های ساکن اراضی ۴۸ و شهرک نشینیان در شهر «بئرالسبع» در اراضی اشغالی امشب هم از سرگرفته شد.

گانتس: آنچه در خیابان‌های اسرائیل جریان دارد خطرناک‌تر از درگیری نظامی است

رسانه‌ها همچنین از درگیری بین جوانان فلسطین و نیروهای اشغالگر در ورودی شمال شهر «البیره» در کرانه باختری خبر دادند.

ویدیوهایی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی همچنین از درگیری بین جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در نزدیک گذرگاه «ابوالریش» در منطقه جنوبی الخلیل حکایت دارد.

برخی تصاویر هم نشان می‌دهد که مرکز پلیس در شهرک «حوره» در النقب اشغالی به آتش کشیده شده است.

هلال احمر فلسطین هم اعلام کردند که در جریان درگیری جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در اطراف قدس اشغالی ۱۸ نفر زخمی شدند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم گفت که آنچه در خیابان های اسرائیل در جریان است خطرناک‌تر از درگیری نظامی است.

ریولین: التماس می‌کنم به اتفاق وحشتناک داخلی پایان دهید

«روفین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به درگیری‌های داخلی در ارضی اشغالی فلسطین گفت: به همه التماس می‌کنم، تمام تلاش خود را کنند تا از وقوع این اتفاق وحشتناک که مقابل چشمان ما در حال رخ دادن است، جلوگیری کنند.

از سوی دیگرف «هبه زریق» فعال فلسطینی به المیادین گفت: تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر از شهرک نشینیان صهیونیست طی تجاوزها و تعرض هایشان حمایت و دفاع کردند.

وی افزود: فلسطینی‌ها در شهرهای اراضی اشغالی هیچ سلاحی در اختیار ندارند و در معرض حملات گسترده‌ای هستند.

این تحولات در حالی جریان دارد که هزاران فلسطینی امروز خود را برای اقامه نماز عید قطر در صحن مسجدالاقصی آماده می‌کنند.

این خبر بروز رسانی می‌شود

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=8835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها