داغ‌ترین‌ها

5

شستن لباس با روشهایی که شاید نمیدانستید

  • کد خبر : 8853
  • 23 اردیبهشت 1400 - 18:53
شستن لباس با روشهایی که شاید نمیدانستید
تکنیک های جالب و عالی شستن لباس به بهترین شکل ممکن

معمولاً دانشمندان توجه زیادی را به لباسشویی اعمال کرده اند و فرمول هایی را کشف کردند که به افراد کمک می کند تا در اثر استفاده از لباسشویی، زیبایی لباس های خود را از دست ندهند اما هنوز که هنوز است بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه باید از ماشین لباسشویی استفاده کنند، چه موقع دکمه های آن را بزنند و کجا ماده شوینده را بریزند برای همین گاه به نتیجه ی دلخواه نمیرسند . ما امروز در این قسمت از رازها و نکات خانه داری  قصد نداریم استفاده از ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم بلکه قصد داریم که ۱۲ تکنیک فوق العاده را به شما معرفی کنیم تا کار با لباسشویی را و البته شستن لباس ها با این وسیله را برای شما راحت تر کند.

۱۲ ترفندی که شستن لباس ها را راحت تر می کند

۱۲. علامت های شناسایی:

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از این که لباس را داخل سبد ماشین بیاندازید، قسمت های لکه دار را علامت بزنید تا زمانی که می خواهید لباس های خود را بشویید به خوبی بدنید که کدام قسمت از لباس شما لکه داشته است. پس برای این که بفهمید پودر لباسشویی شما خوب عمل کرده یا نه، قسمت های کثیف را علامت بزنید، مثلا اگر آستین های تی شرت شما کثیف است، آن را با کمک یک گیره سنجاق نشانه گذاری کنید .

۱۱. استفاده از شامپو برای شستن یقه:

شامپو ها و مایع های ظرفشویی می تواند چربی را به سرعت پاک کند، مخصوصا اگر این لکه ها روی یقه لباس قرار گرفته باشد .گاهی اوقات لازم است که محصول را مستقیم به قسمت لکه دار بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس لباس را مثل همیشه به ماشین لباسشویی بیندازید.

بیشتر بخوانید
جمله های معجزه گر در زندگی مشترک

۱۰. استفاده از اسپری مو برای از بین بردن لکه های جوهر:

اگر روی لباس شما لکه جوهر پدیدار شده است، به جای پودر معمولی سعی کنید از اسپری مو روی لکه ها استفاده کنید و پس از این کار یک حوله کاغذی زیر لکه قرار دهید و آن را فشار دهید تا به بهترین شکل لباس شما تمیز شود ، این روش گاهی برای لکه های قدیمی نیز موثر است.

۹. جلوگیری از رنگ دادن لباس:

لباس هایی هستند که مایعات را به خود جذب کرده سپس رنگ خود را به بیرون ریخته و به لباس های دیگر منتقل کنند یا به اصطلاح رنپ پس بدهند. برای جلوگیری از این اتفاق طبق آنچه بخش خانه داری رویش مدیا عنوان کرده است مقداری پودر شوینده را به آب اضافه کنید و بعد آن را مخلوط کنید و سپس روی لباس بریزید و اجازه دهید تا خشک شود و اکنون لباس شما برای شستشو با دیگر لباس ها آماده استفاده است و رنگی از خود پس نمی دهد.

۸. استفاده از نرم کننده مو می تواند چروک لباس را باز کند:

برای پیشگیری و رفع چروک شدن لباس یک چهارم فنجان نرم کننده مو را به آب گرم اضافه کنید و سپس آن را روی لباس مدنظر ریخته و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این حالت باقی بماند.

۷. قهوه و چای برای لباس های تیره:

قهوه و چای جزء رنگ های طبیعی هستند که می توانند سیاهی و رنگ تیره لباس را کاملا تازه نگه دارند، فقط کافی است که مقداری قهوه یا چای را به قسمت شوینده ماشین لباسشویی خود اضافه کنید و اجازه دهید همراه شوینده ی مخصوص لباس های مشکی وارد محوطه ی شستشوی لباس ها شود.

بیشتر بخوانید
با افزایش افسردگی و پرخاشگری در جامعه چه کنیم؟

۶. یک آبکش برای شستن لباس ها به صورت دستی:

بعد از شستن لباس ها با دست مثل لباس های زیر می توانید از یک آبکش استفاده کنید و لباس را داخل آن بیندازید و اجازه دهید که قطره های اضافی آب از آن خارج شود و سپس آن را آویزان کنید تا از شل و بی کیفیت شدن آن جلوگیری کرده باشید.

۵. روغن های ضروری ضد چروک و خوشبوکننده لباس ها:

چند قطره از روغن های ضروری مثل روغن لاوندر را می توانید به قسمت شوینده ماشین لباسشویی اضافه کنید تا چروک لباس ها تا حد امکان رفع شود و لباس های شما عطر و بوی تازه ای به خود بگیرد. یکی دیگر از این روغن ها روغن لیموست که می تواند لکه ها را به خوبی از بین ببرد.

۴. استفاده از تکه های یخ برای جلوگیری از چروک شدن:

اگر مایل نیستید که لباس خود را به صورت چروک شده از لباسشویی در بیاورید، لازم نیست که اقدامات زیادی انجام دهید و کافیست مقداری تکه یخ داخل شوینده بیندازید تا چروک های آن ها را حین شستشو باز کند.

۳. توپ های پشمی به نرم کردن لباس کمک می کند:

کافی است که تعدادی از این توپ ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و درجه را در داغ ترین حالت قرار دهید تا لباس هایتان نرم تر شوند، فقط به یاد داشته باشید که این مورد برای لباس های تیره کارآمد نیست.

۲. استفاده از فویل آلومینیومی برای کاهش زمان خشک شدن لباس:

قبل از شستن لباس هایک توپ فویل آلومینیومی را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا لباس ها بعد از شستشو به بهترین شکل ممکن خشک شوند.

بیشتر بخوانید
در ایام روزه داری می توان ورزش کرد؟

۱. استفاده از شوینده های مناسب و با کیفیت در ماشین لباسشویی:

ماشین لباسشویی را باید به دفعات قابل قبول استفاده کرد تا عملکرد مناسبی داشته باشد. برای هرچه بهتر بودن نتیجه ی کار ماشین لباسشویی استفاده از شوینده های با کیفیت موثر خواهند بود. بعد از استفاده از این شوینده ها کافی است که چرخه شستن لباس را به طور کامل انجام دهید تا با این کار باکتری های مضر و قارچ ها از بین خواهند رفت.

۴.۵۱۸۰

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=8853

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها