2

فواید و زمان بستن شکم بند بعد زایمان

  • کد خبر : 20309
  • 06 تیر 1400 - 10:01
فواید و زمان بستن شکم بند بعد زایمان

فواید و مزیت های بستن شکم بند بعد زایمان بارداری تغییرات زیادی در بدن به وجود می آورد و پوست شکم را شل و کشیده می کند که برای بسیاری از خانم ها این تغییر غیر قابل تحمل است. با افزایش ماه های بارداری شکم بزرگتر و کشیده تر می شود و با به دنیا […]

فواید و مزیت های بستن شکم بند بعد زایمان

بارداری تغییرات زیادی در بدن به وجود می آورد و پوست شکم را شل و کشیده می کند که برای بسیاری از خانم ها این تغییر غیر قابل تحمل است. با افزایش ماه های بارداری شکم بزرگتر و کشیده تر می شود و با به دنیا آمدن کودک یکباره شکم خالی می گردد و دیگر مثل قبل از بارداری نمی شود، بلکه پوست آن تا مدت زمان طولانی کشیده و شل باقی می ماند.

برای جمع شدن شکم و رهایی از شل بودن آن پس از زایمان مادر بزرگ ها توصیه به بستن آن با یک پارچه می کنند که کار بسیار صحیحی می باشد. اما شکل امروزی تر بستن شکم با پارچه بعد از زایمان پوشیدن شکم بند مخصوص همین کار است.

در این بخش از رویش می خواهیم درباره مزیت های این گن و زمان پوشیدن آن برای خانم هایی که تازه مادر شده اند و یا در آستانه مادر شدن هستند توضیحاتی ارائه کنیم که امیدواریم از آن بهره کافی را ببرید.

شکم بند

انواع شکم بندهای بعد از زایمان

نوع رایج این شکم بند ها برای بعد از زایمان وجود دارد که شما بسته به نیازی که دارید می توانید از آن ها استفاده کنید که این موارد شامل گزینه های زیر است.

شکم بند شکمی

این رایج ترین نوع شکم بند است که توسط مادران استفاده می شود. یک پارچه کشی در قسمت میانی بدن قرار می گیرد. معمولاً محل بسته شدن این شکم بندها به گونه های مختلف است. طراحی های متفاوتی از آنها به صورت قلابی هم وجود دارد که خیلی راحت اندازه شکم فرد می شود.

گن یا شکم بند لگنی

این نوع شکم بند معمولاً اطراف لگن را می پوشاند و اساساً باسن شما را نگه می دارد. طراحی های آن گونه های متفاوتی دارد که کشی بوده و این قسمت را سفت نگه می دارند.

شکم بند چسبان

این نوع از شکم بند ها به بدن شما شکل می دهند و از پارچه های کمپرسی درمانی ساخته شده اند و برای کسانی که به تازگی زایمان داشتند، گزینه مناسبی است و از مرکز بدن، لگن و شکم محافظت می کنند.

انواع شکم بند زایمان

بستن شکم بند بعد از زایمان چه تاثیری دارد؟

تناسب اندام و داشتن شکمی تخت همیشه از آرزوهای همه ما بوده است مخصوصا برای خانم ها که بیشتر به زیبایی اندم خود می اندیشند. بسیاری از خانم های باردار از تغییرات بدن خود بعد از بارداری استرس دارند و می پندارند این تغییرات را هیچگونه نمی توان از بین برد.

بیشتر بخوانید
جایی که حتما و باید به کودکان نه بگوییم

یکی از این تغییرات که تقریبا بیشتر مادران تازه فارغ شده درگیر آن هستند، شل شدن و باقی ماندن پوست اضافی شکم پس از زایمان است.آیا می دانید راه حل این مشکل چیست؟

می توانید برای جمع شدن شکم پس از زایمان از گن های مخصوص استفاده کنید که مزایای فراوانی نیز دارند. استفاده ازاین گن ها و شکم بندها بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.

فواید بستن شکم بند بعد از زایمان

فواید استفاده از شکم بند بعد از زایمان

شکم شما بعد از زایمان به شدت کش می آید، پوست اطراف آن شل می شود و ظاهر جدیدی به خودش می گیرد و شما این تغییر را به شکلی کاملاً مشهود مشاهده خواهید کرد اما شکم بند این ناحیه را سفت نگه می دارد و مانع از افتادگی آن می شود.

شکل دادن به بدن

بدن شما تحت تغییرات زیادی در دوران بارداری و زایمان قرار می گیرد. پوست در ناحیه شکم شل و افتاده می شود و در نتیجه استفاده از شکم بند به شکل دادن به بدن کمک می کند و باعث می شود شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

ظاهری نسبتا لاغر را برای شما ایجاد می کند. سپس فشار بسیار ملایمی به شکم وارد می شود و باعث می شود که شما سریع تر به سایز قبل از زایمان خود برگردید.

کاهش درد بعد از زایمان

درد بعد از زایمان بین خانم ها رایج است. بسیاری از آن ها کمر درد، لگن درد، درد مفاصل یا ناراحتی هایی را در قسمت های مختلف بدن و ماهیچه های شکمی احساس می کنند. این شکم بند ها باعث می شود که ماهیچه های شکمی شما تقویت شود و کمتر درد احساس کنید.

کمر درد بعد از زایمان

مراقبت از لگن

بعضی از مادران در دوران زایمان با مشکلات لگن مواجه می شوند و ممکن است بین مقعد و واژن آن ها پارگی ایجاد گردد که این پارگی ها بین مادرانی که برای اولین بار زایمان کرده اند، رایج است و زمان می برد تا بهبود پیدا کنند و ممکن است باعث درد در ناحیه لگن شود که پوشیدن شکم بند به آن ها کمک می کند تا با این درد بهتر مقابله کنند.

بیشتر بخوانید
چیزهایی که فقط بچه های وسط خانواده می دانند

مناسب برای افراد بعد از سزارین

پوشیدن شکم بند بعد از زایمان خانم هایی که سزارین داشته اند، گزینه بسیار مناسبی است، زیرا ریکاوری را سرعت می بخشد و باعث می شود تا راحت تر حرکت کنند، جریان خون را در این ناحیه افزایش می دهد، از لگن مراقبت می کند و باعث می شود تا هنگام حرکت، سرفه یا خم شدن، کمتر مشکل احساس شود.

علاوه بر این موارد، استفاده از شکم بند فوایدی دارد:

  • استفاده از گن و شکم بند بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.
  • شکم و ستون فقرات را صاف می کند
  • از بروز کمر درد جلوگیری می کند.
  • مانع از رشد سلول های چربی می شود
  • موجب کاهش ورم رحم می شود.
بستن گن بعد از زایمان

معایب استفاده از شکم بند بعد از بارداری

پس از اشاره به فواید استفاده از این شکم بندها در ابتدای این بخش از رویش، لازم دانستیم به معایب آن هم اشاره ای داشته باشیم؛ معایبی شامل:

کاهش لذت آغوش گرفتن کودک

یکی از شیرین ترین تجربه ها برای کسانی که به تازگی مادر شده اند، این است که فرزند خود را در آغوش بگیرند و به سینه خودشان بچسبانند. زمانی که شکم بند داشته باشند، حس در آغوش گرفتن نوزاد برایشان کمتر می شود. زیرا این شکم بند باعث می شود که بین نوزاد و پوست بدن آن ها یک فاصله و حائلی ایجاد شود و آن ها نتوانند لذت کافی را از این کار ببرند که معمولاً این کاهش لذت برای نوزاد هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید
اگه خرید با بچه برات مکافاته راه حلت اینجاست

زخم های حاصل از سزارین

شکم بند از شکم شما بعد از زایمان مراقبت می کند و باعث می شود شما با درد شکم راحت تر کنار بیایید. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم ، فواید زیادی برای خانم هایی دارد که سزارین انجام داده اند.

اما هنگامی که شما زخم شدید در این ناحیه داشته باشید که به تازگی بهبود پیدا نکرده است، نباید از این بندها استفاده کنید. زیرا ممکن است وضعیت بدتر شود که در چنین حالتی حتماً باید پزشک به شما اجازه انجام این کار را بدهد.

شکم بند بعد از زایمان سزارین

مشکلاتی در تناسب اندام بعد از بارداری

همه چیز بستگی به نوع شکم بند شما دارد، اما در صورت داشتن باور غلط، به طور کل ممکن است که تناسب اندام واقعی را بعد از استفاده از این شکم بند از دست بدهید. این شکم بند ها نباید جایگزین ورزش یا رژیم غذایی سالم باشند.

شما برای اینکه به تناسب اندام قبل از زایمان برگردید، حتما باید ورزش و رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید. پس مراقب باشید که بیش از حد به شکم بندها اعتیاد پیدا نکنید، زیرا هیچ تناسب اندام واقعی را به شما هدیه نخواهد داد.

بهترین زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

بهترین زمان استفاده از شکم بند یک روز بعد از زایمان است، اما بهتر است درباره زمان استفاده از آن از پزشکتان اجازه بگیرید.

شکم بند بعد بارداری

مدت زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

حداقل به مدت ۹-۸ هفته پس از زایمان از شکم بند استفاده کنید.

چگونگی عمل کردن شکم بند بعد از زایمان

شکم بند به رحم و شکم فشار می آورد و به بازگشت فرم اصلی بدن کمک می کند.

آیا بستن شکم بند بعد از زایمان برای مادرانی که سزارین شده اند نیز فایده دارد؟

بستن شکم بند بعد از زایمان به محکم نگه داشتن بخیه و حفظ عضلات شکم مادرانی که سزارین شده اند، کمک می کند.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=20309

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها