داغ‌ترین‌ها

کادو تولد جالب ستاره سادات قطبی برای خودش افشای راز تلخ زندگی ژیلا صادقی برای اولین بار تغییری تو بدنت که میگه مشکل تراکم استخوان داری شوخی بامزه علی صادقی با مسی تفریح جدید سارا نیکای پایتخت ادویه کباب تابه ای مجلسی؛ حتما امتحانش کن ماسکی جادویی برای لایه برداری کامل پوست صورت راز تلخ زندگی نیوشا ضیغمی فاش شد سنگ تمام پیمان معادی برای مریلا زارعی چرا کوبیده مرغ به سیخ نمیچسبه و به دست میچسبه؟ تیره ترین لک صورت را با آب پیاز درمان کنید + ماسک عذرخواهی آقای بازیگر بخاطر توهین زشت به زنان اصل ماجرای پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان + عکس جنجالی جوجه کباب رستورانی با چه موادی مزه دار میشه؟ داروهایی که افسردتون میکنن!! رازی که آناهیتا همتی درباره همسرش فاش کرد پیام احساسی نرگس محمدی برای تولد فریبا نادری علت بوی زهم تخم مرغ در املت و نیمرو + راه حل خطر عمل تغییر رنگ چشم؛ حقیقتی که نمیدونی عکس دیده نشده پارسا پیروزفر و بهاره مصدقیان

5

پیشنهاد وعده غذایی [شام ، ناهار، صبحانه] ۱۱ تیر

  • کد خبر : 21149
  • 11 تیر 1400 - 22:01
پیشنهاد وعده غذایی [شام ، ناهار، صبحانه] ۱۱ تیر

لیست پیشنهاد کامل غذا از صبحانه تا شام صبحانه چی درست کنم ؟ناهار چی بپزم ؟ شام چی بپزم ؟ از سوال هایی می باشند که بسیاری از بانوان در طول روز از خود می پرسند. اگر شما نیز برای انتخاب غذا در سردگرمی به سر می برید به شما پیشنهاد می کنیم تا با […]

لیست پیشنهاد کامل غذا از صبحانه تا شام

صبحانه چی درست کنم ؟ناهار چی بپزم ؟ شام چی بپزم ؟ از سوال هایی می باشند که بسیاری از بانوان در طول روز از خود می پرسند. اگر شما نیز برای انتخاب غذا در سردگرمی به سر می برید به شما پیشنهاد می کنیم تا با لیست کامل و متنوع رویش همراه باشید تا از این سردرگمی و دغدغه فکری آزاد شوید.

لیست پیشنهادی صبحانه های متفاوت

خوردن صبحانه فواید زیادی برای سلامتی و بهتر بودن شما دارد. خوردن صبحانه سوخت بدن و مغز را تامین می کند پس به همین دلیل به هیچ عنوان نباید این وعده اصلی را حذف کنید.

صبحانه سوئیسی

این صبحانه سبک خاص و خوشمزه ای دارد که می تواند یک طعم جدید در صبح های شما باشد.

مواد لازم برای  صبحانه سوئیسی

  • جو:۴ فنجان
  • دارچین:یک قاشق چایخوری
  • کشمش:۱/۲ فنجان
  • بادام خلال شده :۱/۲ فنجان
  • زرآلوخشک خرد شده :۱/۲  فنجان
  • تخم آفتابگردان:۱/۲ فنجان
  • خرمای تکه شده :۴ عدد
  • ذغال اخته خشک :۱/۴ فنجان
صبحانه سوئیسی
طرز تهیه صبحانه سوئیسی:

برای تهیه این صبحانه باید همه مواد را به ترتیب خرما ، جو ، کشمش ، تخم آفتابگردان ، دارچین ، زرد آلو ، بادام و ذغال اخته خشک  در هم مخلوط کنید .

اگر بخواهید از این صبحانه را برای ۲ نفر آماده کنید باید ۲ فنجان آب جوشیده را با ۱/۴ فنجان از این صبحانه با هم مخلوط کنید و روی حررت کم قرار دهید و بدون اینکه در ظرف را ببندید حدود ۷ الی ۸ دقیقه بپزید تا آب کاملا جذب مواد شود.

بعد از روی حرارت بر دارید و در ظرف را ببندید و بگذارید تا  دقیقه بماند .این صبحانه را میتوانید با شیر کم چرب یا شیر سویا  مصرف کنید.

صبحانه سوئیسی

نکات تکمیلی در مورد صبحانه سوئیسی

صبحانه سوئیسی جزو غذای ملل – سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۰دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۰دقیقه میباشد .
صبحانه سوئیسی را می توانید در وعده صبحانه – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۸ نفر مناسب میباشد 

پنکیک

پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه بین المللی می باشد که انواع متنوعی دارد و شما می توانید آن را با مقداری سس شکلات، عسل،انواع مربا، موز و توت فرنگی سرو کنید و از این صبحانه کامل لذت ببرید.

پنکیک
طرز تهیه پنکیک لذیذ برای صبحانه

ما در رویش تلاش کردیم بهترین و متداول ترین طرز تهیه پنکیک را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم پنکیک

مواد لازم میزان لازم
شکریک قاشق غذاخوری
نمک۱/۴ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱قاشق چای خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
تخم مرغیک عدد
روغن مایعیک قاشق غذاخوری
شیریک لیوان
آرد سفیدیک و نیم پیمانه
کیوی، موز ،توت فرنگیبرای تزیین
مواد لازم پنکیک

طرز تهیه پنکیک خوشمزه در خانه

مرحله اول :برای تهیه یک پنکیک عالی ابتدا یک عدد تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بشکنید سپس با کمک یک چنگال هم بزنید تا باز شود. 

مرحله دوم : هم اکنون باید شکر، نمک، وانیل را بهتخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا در تخم مرغ حل شود.

مرحله سوم : یک لیوان شیر را به تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. 

مرحله چهارم : وقتی مواد اولیه شکل یکنواختی به خود گرفت آرد را از صافی عبور دهید و به موادتان اضافه کنید. دلیل استفاده از صافی این است که باعث می شود آرد موقع عبور از صافی باز شود و این کار کمک می کند تا مواد زودتر به یکنواختی برسد.

بیشتر بخوانید
طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا با یه طعم بی نظیر

مرحله پنجم : پس از اینکه آرد کاملا ترکیب شد بکینگ پودر را به موادتان اضافه کرده و هم بزنید.

افزودن بکینگ پودر

مرحله ششم :روغن مایع را به مواد اضافه کرده و هم بزنید. 

مرحله هفتم : وقتی به غلظت مناسب رسید باید مایه را ۱۰دقیقه در دمای محیط نگهدارید تا بکینگ پودر تاثیر خود را روی مایه بگذارد.

مرحله هشتم : هم اکنون باید با کمک یک ملاقه یا قیف شروع به ریختن مایه پنکیک در تابه کنید.

مرحله نهم :دو طرف پنکیک را به خوبی سرخ کنید. 

سرخ کردن پنکیک

مرحله دهم : هم اکنون پنکیک های شما حاضر است می توانید با کمک شکلات ، کیوی، موز، توت فرنگی و هرچیزی  دیگری که در اختیار دارید مانند عسل ، مربا و کره آن را تزیین و سرو کنید.

نکات مهم در تهیه پنکیک :

  • غلظت مایه پنکیک باید طوری باشد که وقتی با ملاقه مقداری از مایه را برداشته و در ارتفاع ۲۰ ساتیمتری از ظرف شروع به ریختن آن داخل ظرف میکنیم حالت کشسانی خود را حفظ کند و به اصطلاح مایه بریده بریده نشود.
  • حرارت شعله گاز در میزان کیفیت پنکیک شما تاثیر گذار است و برای اینکه به میزان شعله مورد نظر دست پیدا کنید ابتدا چند نمونه پنکیک خیلی کوچک را تست بگیرید تا میزان شعله را پیدا کنید ولی به طور کلی باید شعله ملایم رو به کم باشد.
  • تابه ای که برای تهیه پنکیک استفاده می کنید باید کفی ضخیمی داشته باشد تا از حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری کند.
  • استفاده از شیر در پنکیک اختیاری است و شما اگر مزه شیر را دوست نداشتید می توانید به جای آن از یک لیوان آب استفاده کنید ولی توصیه می شود که از شیر استفاده شود که هم باعث خوشمزه تر شدن پنکیک می شود و هم  بافت پنکیک را نرم می کند و از خشک شدن سریع آن جلوگیری می کند.
  • فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیز نیست وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  • برای طعم دهی بیشتر به پنکیک می توانید نصف پیمانه شیر و نصف پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد پنکیک

پنکیک جزو کیک و شیرینی > پای و تارت میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۵دقیقه میباشد .
پنکیک را می توانید در وعده صبحانه – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۲ نفر مناسب میباشد

املت

املت یکی از انواع املت های ایرانی می باشد. این املت خوشمزه و پرطرفدار اکثر در منو صبحانه بسیاری از رستوران ها می باشد. شما می توانید این صبحانه بی نظیر را همراه با سبزی، پیاز و زیتون سرو کنید.

املت
طرز تهیه املت گوجه فرنگی

لیست مناسب ترین غذاها برای وعده ناهار

بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یا دلمه بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی است که در برخی شهرهای کشورمان به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاها شناخته می شود. کارنی یاریک جزو غذاهای خوشمزه و غذاهای نانی است که در بین آذری زبان ها محبوبیت زیادی دارد.

بادمجان شکم پر
طرز تهیه بادمجان شکم پر

این غذا در شهرهای مختلف کشورمان با روش های مختلفی طبخ می شود. می توانید بادمجان شکم پر را بدون گوشت چرخ کرده تهیه کنید. ضمن اینکه می توانید برای خوشمزه تر شدن این غذا به آن قارچ و پنیر پیتزا هم اضافه کنید.

بیشتر بخوانید
راز طلایی پخت سمنو خوشرنگ و خوش طعم

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بادمجان شکم پر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری بادمجان شکم پر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم بادمجان شکم پر

  • بادمجان ۴ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سبزی خشک ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

روش تهیه بادمجان شکم پر

ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم ومی شوییم و مقداری نمک روی آنها می پاشیم و به مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا هم تلخی بادمجان و هم آب اضافه آن کاملا خارج شود.البته این کار باعث می شود بادجان ها روغن کمیتری نیز جذب کنند.

در این ۳۰ دقیقه ما مایه داخل بادمجان را آماده می کنیم به این صورت که پیاز ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن به میزان لازم می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس پیاز ها را در آن تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند

و کمی زردچوبه روی پیاز ها می ریزیم و رب گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و تفت می دهیم تا سرخ شود و طعم خام آن از بین برود و زیر شعله همچنان کم است و ما پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی و تفت دادن آن نیمی ازمواد را برای تهیه سس مخصوص بادمجان شکم پر بر می داریم و کنار می گذاریم.

گوشت چرخ را داخل تابه می ریزیم و با مواد تفت می دهیم و کمی نمک،فلفل سیاه روی آن ها می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند،آنگاه نیمی از سبزی خشک را روی مواد می ریزیم(شامل سبزیجات معطر مانند،گشنیز،جعفری،ترخون و….)

و خوب تفت می دهیم تا مواد کاملا مخلوط شوند و تابه را کنار می گذاریم. گوجه فرنگی ها را می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و نصف لیوان آب روی آن می ریزیم و مخلوط پیاز داغ و رب گوجه فرنگی که کنار گذاشته بودیم را به مواد قابلمه می افزاییم

و حرارت را ملایم می کنیم تا آب داخل قابلمه بجوش بیاید،آن وقت نمک و فلفل سیاه روی مواد سس می ریزیم و صبر می کنیم و ۳ دقیقه بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کناری می گذاریم.  بادمجان ها را (اگر نمک زیاد زده اید و احساس می کنید مزه شوری میدهد )آبکش می کنیم

و در غیر این صورت نیاز به آبکشی نیست و تنها با یک دستمال تمیز روی آنها را خشک می کنیم و از طول آنها با چاقو می بریم تا پایین ولی نصف نمی کنیم فقط یک برش عمیق می زنیم به وسط بادمجان ها (چون مواد را داخل آنها می خواهیم بریزیم) و در یک تابه روغن می ریزیم

بیشتر بخوانید
دستور پخت شیرینی “دونات شکلاتی” خانگی با تزیین ویژه

و روی شعله با حرارت کم اجازه می دهیم تا روغن داغ شود و بادجان ها را داخل تابه می چینیم تا سرخ شود. هر دو طرف بادمجان ها را سرخ می کنیم. داخل تمام بادمجان های سرخ شده را با قاشق از مایه گوشت پر می کنیم

و در قابلمه ای که سس درست کردیم بادجان های شکم پر را می چینیم و مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب سس تبخیر شود و بادمجان ها طعم سس را جذب کنند. در آخر بادمجان های شکم پر را در دیس می کشیم و با نان یا پلو نوش جان کنید.

لیست خوشمزه ترین غذا برای شام

ته چین مرغ مجلسی

ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که معمولا به همراه مرغ تهیه می شود. ته چین مرغ اصولا به دلیل وجود برنج زعفران و زرشک و مرغ یکی از غذاهای باب طبع ایرانی ها می باشد. شما می توانید این غذای لذیذ را همراه با سبز، انواع سالاد،ماست و ترشی سرو کنید.

ته چین مرغ
طرز تهیه ته چین مرغ لذیذ

شوید پلو با مرغ

شوید پلو با مرغ یکی از اقسام غذاهای مخصوص و خوشمزه ایرانی می باشد که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای دوست داشتنی در ایران، طرفداران بسیاری دارد. شما در کنار شوید پلو می توانید از انواع گوشت استفاده کنید چه مرغ و یا ماهی و گوشت استفاده کنید.

همراه با این غذا دلچسب می توانید از انواع سالاد ، ماست و انواع ترشی استفاده کنید.

شوید پلو با مرغ
طرز تهیه شوید پلو با مرغ

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با مرغ

  • ۲ پیمانه برنج
  • ۱ عدد سینه مرغ
  • ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری شوید تازه یا خشک
  • ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری زرشک
  • ۲ قاشق غذاخوذی پیاز داغ
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه شوید پلو با مرغ

ابتدا مرغ رو به اندازه های دلخواه خورد کرده و بعد همراه روغن، پیاز داغ،نمک، فلفل و زرچوبه داخل ماهیتابه میریزیمش.

مرغ رو با بقیه مواد کمی تقت میدیم تا تغییر رنگ بده.

حالا شعله گاز رو ملایم کرده و در ماهیتابه رو میبندیم تا مرغ آب بنداه و با آب خودش بپزه. در صورتی که اندازه قطعات مرغمون کوچیک باشه سریع و راحت میپزه.

حالا حدود ۴ الی ۵ قاشق از برنجی که آبکش کردیم رو نگه داشته و مابقیشو همراه شوبد به مرغ پخته اضافه کرده و داخل همون ماهیتابه مواد رو خوب با هم مخلوط میکینم .

وقتی موادمون خوب و یکنواخت با هم مخلوط شدن از ماهیتابه درشون میاریم و داخل قابلمه ای که کفش کمی روغن ریختیم، میریزمشون و بعد دور تا دور قابلمه رو حدود ۱/۳ الی ۱/۲ فنجون آب میریزم .

در نهایت اون مقدار برنجی رو که کنار گذاشته بودیم رو روی برنج مخلوطمون میذاریم تا با هم دم بکشن و بعد برنج رو برای نیم ساعت الی سه ربع دم میذاریم. این مقدار برنج ساده برای مخلوط کردن با زرشک هستش.

اضافه کردن برنج سفید

در ۵ دقیقه آخر دم کشیدن برنج زرشک رو آماده میکنیم. به این صورت که زرشک، کره، شکر و کمی زعفران دم کرده رو داخل ماهیتابه ریخته و با هم تفت میدیم.

زرشک خیلی زود آب زعفرون رو به خودش میگیره و آماده میشه پس زود از روی حرارت برش میداریم چون به خاطر داشتن شکر ممکنه خیلی سریع بسوزه و سفت بشه.

حالا که برنج دم اومده اون برنج سفیدی رو که داشتیم رو با زرشک مخلوط میکنیم تا شوید پلومون رو باهاش تزیین کنیم.

در نهایت پلو مخلوطمون رو داخل ظرف سرو کشیده و تزیین میکنیم.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=21149

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها