5

لاغر کننده معجزه گر تابستانی

  • کد خبر : 24128
  • 10 مرداد 1400 - 14:58
لاغر کننده معجزه گر تابستانی

مواد غذایی و میوه های لاغر کننده تابستانی تغذیه درست و داشتن فعالیت بدنی و گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم روزانه سبب کاهش وزن و لاغری می شود. فصل تابستان فرصت مناسبی برای لاغر شدن است، چرا که روزهای طولانی، مردم را به استخر و باشگاه های ورزشی سوق می دهد. گرمای هوا هم تا حدی موجب بی اشتهایی و پرهیز از پرخوری […]

مواد غذایی و میوه های لاغر کننده تابستانی

تغذیه درست و داشتن فعالیت بدنی و گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم روزانه سبب کاهش وزن و لاغری می شود. فصل تابستان فرصت مناسبی برای لاغر شدن است، چرا که روزهای طولانی، مردم را به استخر و باشگاه های ورزشی سوق می دهد. گرمای هوا هم تا حدی موجب بی اشتهایی و پرهیز از پرخوری و کاهش کالری های مصرفی خواهد شد.

همچنین در این فصل خوراکی های خوشمزه ای وجود دارند که می توانید آنها را بخورید و لاغر شوید. در ادامه این بخش از تناسب اندام رویش شما را با خوردنی های خوشمزه تابستانی آشنا می کنیم که کالری کمی دارند و برای کاهش وزن مفید هستند.

گیلاس

گیلاس یکی از میوه های خوشمزه تابستانی است که فواید زیادی دارد. این میوه مملو از رسوراترول، آنتی اکسیدان است. محققان دریافتند گیلاس می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند همچنین باعث کاهش وزن می شود.

مصرف گیلاس

قارچ

قارچ جایگزین مناسبی برای گوشت است و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. محققان دریافته اند که قارچ در ثبات قند خون و به حداقل رساندن انسولین، جلوگیری از ولع مصرف غذا موثر است.

انجیر

انجیر جزو میوه های کم کالری تابستانه است که فیبر بالایی دارد و به دلیل آنزیم موجود در آن به کاهش وزن کمک زیادی می کند. همچنین انجیر باعث از بین رفتن یبوست می شود.

مصرف انجیر

خیار

خیار حاوی آب فراوان و آنتی اکسیدان های ضد التهاب است و حتی می تواند خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهد. همچنین با کالری کمی که دارد به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر بخوانید
شما با این 21 دلیل دل درد می گیرید!

هندوانه

بیش از ۹۰ درصد این میوه شیرین از آب تشکیل شده است، راهی عالی برای خنک و مرطوب نگه داشتن بدن، حتی در گرمترین روزهای تابستان است. افرادی که آب هندوانه مصرف می کنند، کلسترول بدن و میزان پلاک را در رگ هایشان کاهش می دهند.

خوردن هندوانه

بلوبری

بلوبری را به اسموتی مورد علاقه خود بیفزایید یا فقط آن را به تنهایی بخورید، در حالی که منبع رسوراترول هستند یک گزینه عالی برای هر فردی است که سعی در تغییر وزن بدن دارد همچنین گلیسمی کمی دارد، به این معنی که منجر به افزایش شدید انسولین نمی شود.

توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی فقط ۴۷ کالری و تقریباً ۳ گرم فیبر تقویت کننده روده دارد که ۱۴۱ درصد ویتامین ث روزانه و ب۶ بدن را تامین می کند. توت فرنگی همچنین منبع آهن است که می تواند به شما کمک کند تا خستگی و کم خونی را رفع کنید.

توت فرنگی در تابستان

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی روشی خوب برای جذب آنتی اکسیدان است در حالی که لیکوپن موجود در آن به خودی خود عالی هستند و مزایای خوبی برای قلب دارد.

هلو

هلو منبع خوبی از ویتامین ث و بتاکاروتن است که هر دو با بهبود ایمنی بدن و کاهش وزن ارتباط دارند پس برای بهره مندی از خواص این میوه از مصرف آن در تابستان غافل نشوید.

مصرف هلو

آناناس

آناناس دارای بروملین است، آنزیمی ضد التهاب که به تجزیه پروتئین های معده که معمولاً باعث نفخ شکم می شوند، کمک می کند.

آلو

آلو بعلت داشتن فیبر و ویتامین C بالا سبب کاهش جذب مواد قندی می شود و در نتیجه برای لاغری مفید است. همچنین آلو ملین است و می تواند برای درمان یبوست مورد استفاده قرار بگیرد.

خوردن آلو

شلیل

شلیل یک میوه کم کالری تابستانه است که به هضم غذا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند.

بیشتر بخوانید
اصول ورزش در آپارتمان بدون صدا و مزاحمت

طالبی

۹۰ درصد طالبی از آب تشکیل شده و ۱ فنجان آن حدوداً ۵۴ کالری دارد. طالبی می تواند سوخت وساز انسولین را بهبود بخشد و نوسانات سطح قند خون را ثابت نگه دارد.

طالبی در تابستان

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین های آ، ث و فولات است که به محافظت از قلب کمک می کند. می توانید به منظور کاهش وزن از برگ های اسفناج برای درست کردن اسموتی استفاده کنید تا از فیبر آن بهره مند شوید.

دارچین

یک ادویه ساده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند قند خون و وزن خود را کاهش دهید محققان دریافتند که اسانس موجود در دارچین، با سوزاندن سلول های چربی از چاقی و افزایش قند خون جلوگیری می کند.

فواید دارچین

ماست یونانی

ماست یونانی به دلیل داشتن پروبیوتیک به عملکرد منظم روده و لاغری کمک می کند پس آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

جو دو سر

جو دوسر منبع شگفت انگیزی از فیبر و ویتامین های B و E است که به کاهش هضم غذا کمک کرده و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارد.

مواد غذایی لاغری

کلم

انواع کلم مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و کلم معمولی سرشار از فیبر بوده و می توانند در کاهش وزن بسیار موثر باشند. این سبزیجات حاوی مقادیر زیادی از پروتئین ها در خود می باشند که سبب سیر نگه دشتن شما می شوند.

کنگر فرنگی

یک کنگر فرنگی متوسط تقریباً ۷ گرم فیبر دارد. کنگر فرنگی را مزه دار کرده و خرد کنید. روی سالاد یا داخل املت گیاهی بریزید یا کامل آنها را بجوشانید و به عنوان یک میان وعده سریع و سیرکننده با آب لیمو میل کنید.

کنگر فرنگی

جوجه کباب

هر خوراکی که کباب شود طعم بهتری می گیرد و برای سلامتی بسیار مناسب است. بنابراین مقداری مرغ و سبزیجات را کباب کنید تا از پروتئین ، فیبر ، ویتامین و آنتی اکسیدان آن بهره مند شوید. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از بتا کاروتن می توانند خطر ابتلا به سندرم متابولیک، ضعف بینایی را کاهش دهند و حتی ممکن است اثر محافظتی در برابر اشعه مضر خورشید داشته باشد.

بیشتر بخوانید
عجیب ترین اتفاقات پزشکی سال 2021

ماهی سالمون

ماهی سالمون به دلیل داشتن پروتئین و امگا ۳ یک انتخاب سالم برای قلب است که می تواند دستیابی به اهداف مرتبط با سلامتی را در تمام طول فصل آسان کند. فقط مطمئن شوید که به جای ماهی آزاد پرورشی، ماهی های وحشی را انتخاب می کنید. ماهی سالمون وحشی دارای مقادیر کمتری از امگا ۶ تقویت کننده التهاب و دارای مقادیر بیشتری امگا ۳ است.

ماهی سالمون

میگو

میگو نه تنها منبع خوبی از پروتئین و کالری کمی است، بلکه منبع خوبی از امگا ۳ های ضد التهاب است که به شما در کاهش وزن کمک می کند.

کدو سبز

کدو یکی از پر کاربردترین سبزیجات است که از نظر طعم ملایم و می توان آن را به همراه ادویه یا موادی دیگر سرو کرد. یک فنجان (۱۵۰ گرم) کدو خرد شده دارای (۱۷گرم ) کالری و (۳ گرم) کربوهیدرات و سرشار از پتاسیم ، ویتامین های A ، C و کلسیم است.

رویش مدیا

لینک کوتاه : https://rouyeshemrouz.ir/?p=24128

برچسب ها

خبرهای مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها